ilerdent
El magistrat Francesc Segura, President de l’Audiència Provincial de Lleida parla de la complexitat dels actuals moments, no tan sols des del punt de vista judicial, sinó també polítics i socials.

En una entrevista a Teleponent, Segura, manifesta que són els moments més delicats viscuts a nivell personal, en els trenta anys de carrera judicial. Situació de desprestigi “de vegades buscat, de vegades merescut” que arrenca a partir de situacions molt concretes com el veredicte de les clàusules sól, i el cas és que per Segura, “no hi ha un altre sistema alternatiu”.

Des de la judicatura “de trinxera” no hi ha politització i el que no pot fer la justícia es treballar en funció de la “opinió publicada”. Tot i així, reconeix que no s’han sabut “explicar” en casos concrets, sobretot en sentències vinculades als abusos sexuals o a les agressions sexuals, com les diferències que hi pot haver entre homicidi i assassinat o entre furt i robatori, encara que aquestes diferències són pròpies del legislador.

Segura se sent sobrepassat també per la sentència de La Manada a l’espera del que ara digui el Tribunal Suprem.

L’Administració de Justícia és l’única que encara treballa amb paper, i tot és degut a un tema de recursos.

La problemàtica per l’estabilitat de jutges a la demarcació ja no és real. Sí fan falta però, funcionaris, tot i que a Lleida es dona una situació que no passa en altres indrets i és que la tasca feta des de la UdL ha servit per fer entrar dintre del mercat laboral judicial un important número de professionals formats en els nostres centres i això és constatable mitjançant el baròmetre de les oposicions, una administració on el català continua sent una assignatura pendent.

A les comarques de Lleida es tenen anualment una mitjana de quatre judicis amb jurat popular. Per Francesc Segura, “tots els que són escollits no volen venir, però un cop ha passat, tots voldrien repetir, valorant molt positivament la seva experiència”. Per afegir que “tota la societat hauria de passar pels tribunals per valorar la dificultat que suposa prendre una decisió que comporta una responsabilitat penal o l’absolució d’una persona”.

El president de l’Audiència provincial de Lleida veu “amb molta preocupació” l’escenari que s’ha viscut en els darrers mesos amb cantants, còmics, alcaldes,… passant pels jutjats. Segura troba a faltar “decisions més valentes i més arriscades” de l’estament polític, “la justícia està per altres coses” i afirma saber que aquesta en concret “no es resoldrà només amb una resposta judicial”

Pel que fa a la situació que es plantejarà aviat amb el judici als polítics independentistes, Francesc Segura ho veu amb “preocupació, donat que hi ha opinions diverses sobre una manera de conviure, i això no es pot resoldre amb una sentència”.

Significativa és també la resposta del magistrat sobre aquella dita que apunta que “més val un mal acord que un bon judici”, i malgrat l’apunt que algunes coses es van fent de manera positiva, el missatge final del magistrat “no és massa esperançador”.

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.