Agústika
Imatge de l'actuació d'Agústika aquest divendres al recinte de les piscines de la Floresta
ilerdent

Quan el públic assisteix a un concert un dels seus principals objectius és que el repertori i la interpretació estiguin a l’altura.

Aquest passat divendres, el recinte de les piscines de La Floresta va ser l’escenari d’una trobada que va anar un pas més enllà. La presència del trio Agustika va ser una demostració de com les ganes de fer-ho bé i la química entre els músics i el públic estan per sobre de la perfecció musical.

Què pot unir a un guitarrista de Bellpuig, un cantant solista de Motril i un guitarrista i cantant de Pallejà?. Segur que lluny de complicades lectures existencials, el més important passa per les ganes de tocar, viure la música i saber-la transmetre a qui la vulgui escoltar. I tot això sense un guió musical amb un determinat nexe, ni estils similars, ni un període temporal acotat. Tot va començar amb temes d’actualitat com el Perfect d’Ed Sheeran i Rihanna, o l’Havana, passant pel Running de Beyoncé.

Però els viatges en el temps tenen això, que tan aviat et pots trobar amb l’Animal Instinct de The Cranberries, o revisualitzar les escenes més tòrrides de Miley Cyrus, amb el seu Broken Silence o, ja posats, en aquest tribut a les fèmines, la recuperació d’algun clàssic de Britney Spears.

I de cop, Agustika ens plantegen un gir en el guió, quan fem el salt en el temps, l’espai i els estils musicals per situar-nos davant d’un clàssic de los Ronaldos, com és No puedo vivir sin tí, no hay manera o l’himne més potent de Navajita Plateá, Noches de bohemia. Però el carrusel no acaba aquí: amb una mínima percussió i el so afinat de les dues guitarres, el viatge en el temps salta fins als seixanta quan Nancy Sinatra cantava These boots are made for walking o més cap aquí quan John Denver creava Country Roads.

Ja centrats en els vuitanta Soft Cell inspiraven a Agustika per recomposar Tainted Love o ens proposaven el redescobriment de Walk Like an Egyptian de The Bangles, i tot per anar arribant a una recreació de Mi gran noche de Raphael a manera de tango hiperventilat.

I per acabar, retorn a l’actualitat amb el Chico malo d’Aitana i Ana Guerra, o el Sin pijama de Becky G. i Natti Natasha. Tot així, va donar temps, en més d’una hora i mitja, per cloure la trobada, amb bisos inclosos amb el Hakuna Matata d’El Rey León, i ja se sap, viu i siguis feliç. No busquem una coherència en el repertori, atansem-nos a un divertimento musical que ens demostra la força de la música al llarg dels anys, on sempre hi trobarem clàssics i, a falta de propostes pròpies, les més complicades de defensar, la màgia de la música pot tenir des de les lectures més complexes, fins a les més senzilles a dues veus i dues guitarres i si a aquesta màgia se suma la complicitat del públic, la nit pot ser màgica.

Ramon Redondo

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.