L'artista Diego Garrido assaja la seva peça 'Lo que permanece', inspirada a partir de la figura de l'espantaocells, en un camp de l'Alzina de l'Aguda

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

 El festival Natures celebra aquest cap de setmana la seva 6a edició amb una vintena de propostes artístiques d’arrel contemporània que ompliran durant dos dies el petit nucli de l’Alzina, a Vilanova de l’Aguda (Noguera). El festival ofereix propostes de dansa, arts visuals, música i pensament, part de les quals s’han “cultivat” al mateix paisatge on es representaran els dies 3 i 4 d’octubre. Aquest diàleg entre l’entorn i la creació artística és, de fet, una de les principals singularitats del festival i suposa una font d’inspiració i, a la vegada, un repte per als artistes participants. Una altra característica és l’aposta del Natures per propostes vinculades a la natura que siguin respectuoses amb el medi ambient.

El poble de l’Alzina, on hi viuen uns 20 habitants, serà els dies 3 i 4 d’octubre un punt de trobada entre artistes, públic i paisatge rural. El festival Natures arriba a la seva 6a edició hi ho fa mantenint la vocació de portar la cultura a l’entorn rural i, sobretot, de crear cultura des d’aquest indret amb els materials propis que brinda la natura.

Mapfre

Amb aquesta objectiu, el paisatge no és un mer espai de representació, sinó un protagonista més de la pròpia experiència artística i una font d’inspiració. La directora del festival, Olga Tragant, parla d’un “cultiu” de peces, ja que “neixen de la terra” i alimenten el públic “físicament i anímicament”. Els organitzadors també defensen que les creacions artístiques siguin sostenibles i utilitzin materials naturals que provinguin del mateix territori.

Enguany el Natures comptarà amb sis creacions de dansa i arts visuals fetes a l’Alzina durant les residències artístiques prèvies. Entre aquestes hi ha ‘Lo que permanece’, de Diego Garrido, una peça de dansa que agafa la figura simbòlica de l’espantaocells per “investigar la soledat, el pas del temps i l’ambigüitat de l’ésser humà de protegir la naturalesa i, a la vegada, també privatitzar-la i destruir-la”. Segons l’artista, l’oportunitat de crear al mateix espai on representarà l’obra suposa “un repte i una inspiració”.

Dos altres dels artistes que hi participen són Neus Montané, que presenta una recerca que posa en diàleg el cant dels ocells, en aquest cas de la calàndria, amb la seva dansa, i Rafaelle Vitto, que porta a terme un projecte d’art natura en què utilitza les eines que feien servir els pagesos de la seva família per construir quadrats i rectangles que sembla que sobresurtin del camp. “És un terratrèmol controlat per l’acció de l’home. Volia fer visible el moviment que fa la terra. Crec que la nostra relació amb la natura i el món rural s’està perdent i necessitem reconstruir aquest lligam”, ha explicat l’artista.

El festival es complementa amb espectacles convidats, xerrades sobre el ruralisme, una exposició fotogràfica sobre les darreres cinc edicions del Natures i altres propostes que, entre altres, conviden el públic a “implicar-se físicament” en l’entorn, ja sigui amb tallers o rutes itinerants.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.