El CDR Catalunya ha convocat concentracions de rebuig a les 20.00 h d’aquest dimecres contra el que consideren “repressió” de l’Estat. En la convocatòria, difosa a través de les xarxes socials, el Comitè de Defensa de la República (CDR) recorda que avui fa 100 dies que el líder d’Òmnium, Jordi Cuixart, i l’expresident de l’ANC, Jordi Sànchez, són a la presó. “Escorcolls, tancament de la delegació, citacions a activistes… no ho permetrem”, assegura el CDR en referència a l’entrada de la Guàrdia Civil a la seu de l’ANC, Òmnium i el CTTI d’aquest mateix dimecres i al fet que el govern espanyol hagi impedit també avui que el president del Parlament, Roger Torrent, es reunís a la delegació de la Generalitat a Brussel·les amb Carles Puigdemont i els diputats residents a la capital belga. “Davant la repressió, prou silenci. Trenquem la normalitat”, és el lema amb què el CDR ha cridat els ciutadans a mobilitzar-se davant les delegacions del govern espanyol a Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida.
Unes 400 persones s’han concentrat a les vuit del vespre davant la subdelegació del govern espanyol a Lleida, a la plaça de la Pau. Els Mossos d’Esquadra han enviat quatre patrulles a la zona, que s’han col·locat entre els concentrats i l’edifici, al costat dels efectius de la policia nacional.
Els manifestants, convocats pels CDR, han desplegat pancartes a favor de la República i la llibertat i han cridat consignes com ‘A la merda el 155’, ‘Llibertat presos polítics’ o ‘Us volem a casa’. També han cantat a favor de ‘Puigdemont president’, ‘visca Catalunya lliure’, ‘Els nostres mestres, no es toquen’ i, fins i tot, ‘Rajoy a la presó’. Els càntics han acabat amb ‘Aquest edifici, serà una biblioteca’, en referència a la seu del govern espanyol a Lleida, i ‘Fora, fora, fora, la justícia espanyola’. La majoria dels concentrats duien llaços i bufandes grogues. (acn)






Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.