arago
La sala del MNAC on s'exhibeixen les pintures murals de Sixena en conflicte judicial amb l'Aragó

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El conseller de Cultura del govern d’Aragó, Felipe Faci, ha manifestat aquest dilluns la seva satisfacció per la sentència de l’Audiència d’Osca que confirma la sentència del jutjat d’Instrucció número 2 d’Osca que va ordenar al 2016 el trasllat de les pintures murals al Monestir de Sixena que actualment es troben exposades al MNAC.

Faci ho ha qualificat com una “notícia excel·lent” perquè “torna a donar la raó al legítim propietari de les peces: Aragó”. En aquest sentit, el conseller s’ha mostrat convençut que la resolució definitiva que haurà de dictar el Tribunal Suprem en cas que calgui resoldre recursos, serà “a favor de la devolució”, fet que permetrà que les pintures “es reintegrin al patrimoni cultural i artístic d’Aragó”.

Mapfre

Faci ha assenyalat que estan molt satisfets amb la sentència perquè “confirma i ratifica” la posició de l’executiu aragonès. El conseller ha manifestat la seva confiança amb la justícia i ha recordat que ha anat donant la raó a Aragó en totes les causes relacionades amb el patrimoni “emigrat” de Sixena i que va permetre al 2017 el trasllat de les 97 peces religioses que es conservaven tant al MNAC com al Museu de Lleida. ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.