terminal autobusos
La nau central de l'estació d'autobusos de Lleida amb alguns autocars estacionats a les andanes

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Més de 70.000 lleidatans i lleidatanes d’entre 13 i 30 anys de la vegueria de Ponent es veuran afavorits enguany pels nous títols de transport públic que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Lleida posa en marxa: la T-16 i la T-Jove. 

Des del passat 20 de març, ja està operatiu al sistema tarifari de l’ATM de Lleida (com també al de Girona i Camp de Tarragona) el nou títol de transport T-16, gratuït i vàlid fins als 16 anys. Aquest títol permet un nombre il·limitat de viatges a la zona tarifària integrada on resideix el menor.  

Mapfre

La T-16 substitueix la T-12, que tenia les mateixes característiques, però que era vàlida fins als 12 anys. D’aquesta manera, serà vàlida entre els lleidatans i lleidatanes d’entre 4 i 16 anys, ambdós inclosos, i no fins als 12, com passa ara.

Es calcula que la mesura beneficiarà als més de 15.500 joves d’aquesta franja d’edat que viuen a la vegueria de Ponent, que comprèn les comarques de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, el Segrià, la Segarra i l’Urgell.

La T-12, però, es podrà continuar utilitzant fins que el menor compleixi els 13 anys i aquest, si ho desitja, podrà adquirir una T-16 de manera gratuïta.

La T-16 és un títol personalitzat que s’haurà de validar a cada viatge i que només podrà ser utilitzat pel menor titular. La targeta incorpora noms i cognoms. El títol s’ha de sol·licitar als centres d’atenció al client de l’ATM de l’Àrea de Lleida que es poden trobar al web territori.gencat.cat/t16. N’hi ha a la ciutat de Lleida, a Balaguer, Bellpuig, Cervera, Mollerussa i Tàrrega.

T-Jove per 40,20 euros

D’altra banda, el proper 17 d’abril es preveu que entri en funcionament per primera vegada la T-Jove a les comarques de Ponent, una targeta que ja funcionava a l’àmbit de Barcelona i que des del 17 d’abril s’estendrà als sistemes tarifaris de les ATM de Lleida, Camp de Tarragona i Girona. 

El nou títol -que permetrà viatjar amb unes tarifes reduïdes- serà vàlid per a persones d’entre 17 i 30 anys.

Permetrà un nombre il·limitat de desplaçaments en tots els modes de transports integrats del sistema tarifari de l’ATM Lleida (autobusos, autocars, Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies) i tindrà una validesa de 90 dies. Se’n podran beneficiar els més de 54.500 joves d’entre 17 i 30 anys que viuen a la vegueria de Ponent.

Amb la bonificació del 50% del transport públic, la T-Jove tindrà un cost de 40,20 euros a l’ATM de Lleida. A l’ATM de Girona tindrà un cost de 47 euros; 46,60 euros costarà a l’ATM del Camp de Tarragona i 40 euros costa a l’ATM de Barcelona, on es va posar en marxa el passat 15 de març. 

Tarifes congelades i bonificacions

Aquestes dues innovacions tarifàries -T-16 i T-Jove- s’inclouen en un conjunt de mesures que els consells d’administració de les Autoritats Territorials de la Mobilitat de Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona van acordar, a proposta del Departament de Territori de la Generalitat, el passat desembre.

L’objectiu d’aquestes mesures és fomentar l’ús del transport públic, fer front a la crisi econòmica i assolir la descarbonització de la mobilitat. 

Així, a banda de l’extensió de la T-Jove a Tarragona, Lleida i Girona, també es va decidir, per tercer any consecutiu, la congelació dels preus dels títols de transport públic per a l’any 2023.

Les ATM de Girona, Lleida i Tarragona van aprovar tornar a aplicar el 20% de descompte en les tarifes en cas que l’Estat prorrogués durant el 2023 -com així ha estat- la reducció del 30% en el transport urbà i interurbà, vigent des del setembre. D’aquesta manera, les persones usuàries continuaran tenint un descompte del 50% en els títols integrats més recurrents.

L’ATM de Barcelona va decidir aplicar igualment la reducció addicional del 20% a la T-usual i a la T-Jove, independentment que el Govern espanyol prorrogués o no la reducció.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.