ilerdent
La demanda de solucions per minimitzar la sinistralitat al tram lleidatà de l’N-240 és una de les qüestions que les formacions porten als seus programes per al 26-M.

Les diferents opcions polítiques consideren insuficient el desviament obligatori bonificat de camions cap a l’AP-2 entre les Borges Blanques i Montblanc/el Pla de Santa Maria posat en marxa el setembre passat.

L’ampliació d’aquest desviament fins a Lleida/Soses, com a mesura provisional, i la duplicació de l’N-240 entre Lleida i la capital de les Garrigues i/o l’alliberament del peatge de l’AP-2, són algunes de les opcions que plantegen.

Però, la implementació de mesures per reduir la sinistralitat també és una reclamació a les comarques gironines, en el cas de l’N-II, i al Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, pel que fa a l’N-340.

Arran de l’entrada en vigor de la prohibició de la circulació de vehicles pesants a l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, més d’un miler de camions es desvien en un dia laborable des d’aquesta carretera cap a l’AP-2 entre la capital de les Garrigues i el Pla de Santa Maria, segons dades del Ministeri de Foment corresponents al més de febrer.

A canvi d’haver de circular per l’autopista, als vehicles de quatre eixos o més se’ls bonifica el 42,53% del preu del peatge, en el cas dels camions en trànsit, i del 50% en els que facin trajectes interns.

La mesura també s’ha implantat a la demarcació de Tarragona a l’N-340, un altre dels punts negres de la xarxa viària del país, des d’on es desvien els camions cap a l’AP-7.

Des del territori tampoc estan del tot convençuts amb l’efectivitat d’aquesta mesura per reduir la sinistralitat a l’N-240, que en el seu tram lleidatà acumula més d’una trentena de víctimes mortals en els darrers deu anys.

Així, són diferents les solucions que se segueixen reclamant per tal d’incrementar la seguretat en aquesta carretera i millorar la mobilitat entre Lleida i les Borges Blanques.

Des de la Plataforma Rescap-2, que aglutina diferents entitats de les Garrigues i de la Conca de Barberà, a més de partits com ara ERC, la CUP i els comuns, consideren que “la millor opció” passa per alliberar el peatge de l’AP-2 entre Lleida/Soses i la Bisbal del Penedès, una mesura que si el govern espanyol compleix el seu compromís serà una realitat l’any 2021 quan finalitza la concessió d’aquesta autopista.

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.