L’acusat de violar una dona a Almenar (Segrià), gravar l’agressió i enviar el vídeo per WhatsApp a diversos amics va acceptar aquest dijous una pena de 5 anys i 3 mesos de presó.
Els fets d’Almenar van passar el 12 de setembre de 2017 a casa de la víctima i tots dos es coneixien i tenien amics en comú. L’home ha estat condemnat per un delicte d’agressió sexual, ja que va utilitzar violència, i també de descobriment i revelació de secrets per fer pública la gravació de la violació. En el moment dels fets l’home, de nacionalitat cubana, tenia 24 anys i la dona, espanyola, 38.
Tot i que la Fiscalia demanava inicialment 14 anys de presó, finalment es va aconseguir un acord entre les parts, després que l’home reconegués els fets, de 5 anys de presó per un delicte d’agressió sexual i 3 mesos de presó per revelació i descobriment de secrets.
També va acceptar una multa de 720 euros, una odre d’allunyament i indemnitzar la víctima amb 3.000 euros pels danys morals. L’acusat està complint condemna al Centre Penitenciari de Ponent per abusar sexualment, agredir i robar la passatgera d’un autobús de la línia Alfarràs-Lleida, el juliol de 2019.
Els fets d’Almenar van passar el 12 de setembre de 2017 a casa de la víctima i tots dos es coneixien i tenien amics en comú. L’home ha estat condemnat per un delicte d’agressió sexual, ja que va utilitzar violència, i també de descobriment i revelació de secrets per fer pública la gravació de la violació. En el moment dels fets l’home, de nacionalitat cubana, tenia 24 anys i la dona, espanyola, 38.
Es dona la circumstància que l’home té nombrosos antecedents i actualment està a la presó complint condemna per haver fet tocaments a una dona en un autobús de la línia Alfarràs-Lleida i de colpejar-la i robar-li la bossa de mà quan aquesta va baixar a la parada de Prat de la Riba de Lleida. Els Mossos d’Esquadra van aconseguir detenir el presumpte autor després que intentés fugir i agredís dos agents.
Aquests fets de l’autobús van tenir lloc el 10 juliol de 2019 i aquell mateix any, l’home havia estat unes setmanes en presó preventiva, per ordre del jutjat de Balaguer per uns tocaments que va fer a unes bibliotecàries d’Almenar. També té imposades diverses ordres d’allunyament.
Per altra banda, l’Audiència de Lleida ha absolt el jove de 19 anys acusat d’haver abusat d’una noia de 17 a la festa major del Pont de Suert.
Els fets van passar la matinada del 13 d’agost de 2017 pels volts de l’església vella del municipi. La Fiscalia demanava quatre anys i mig de presó per al noi per un delicte d’abusos sexuals i la defensa l’absolució en considerar que les relacions sexuals van ser consentides, tal com va assegurar el noi.
L’Audiència, en la seva sentència, conclou que les versions de l’acusat i la víctima són contradictòries i que no hi ha prou indicis per condemnar el jove. ACN
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.