
Adif ha acabat les obres de millora a la infraestructura ferroviària d’ample convencional en un tram de 20 quilòmetres que discorre pel Segrià.
En contret, Adif ha actuat en tres terraplens, situats als termes d’Almacelles, a Raimat (municipi de Lleida) i Montagut (Alcarràs). A la vegada, els treballs també ha permès eliminar Limitacions Temporals de Velocitat (LTV). Part de les actuacions, correspon a desperfectes provocats pel temporal Filomena, de principis de gener.
Les obres, amb una inversió de 5,6 MEUR, van començar al febrer i s’han allargat set mesos. L’execució dels treballs va obligar a interrompre la circulació ferroviària vuit setmanes, durant les quals es va establir un transport alternatiu dels passatgers amb autobús.
Les tres actuacions han comportat el moviment d’uns 30.000 m3 de terra, la construcció de més de 10.000 m2 d’escullera i la restitució de 5 quilòmetres de via i catenàries i de 3 quilòmetres d’elements de comunicacions i seguretat.
“Les obres suposen una millora substancial, no només per al manteniment i conservació de la infraestructura sinó que també han permès eliminar Limitacions Temporals de Velocitat (LTV) que existien en aquests 20 quilòmetres de traçat de la via d’ample convencional i que obligaven els trens a circular-hi com a màxim a 60 km/h”, ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, durant la visita que ha l’actuació que s’ha fet a Montagut, acompanyat del subdirector d’Operacions en Xarxa Convencional Nord-est d’Adif, Alfonso Ruiz.
Actuacions en infraestructures a la demarcació de Lleida
Crespín també s’ha referit al tercer tram de l’A-14, que donarà continuïtat a l’autovia a partir d’Alfarràs cap al nord.
D’altra banda, José Crespín preveu que els treballs per desmantellar els peatges de l’AP-2 pugui començar aviat. La setmana passada el Ministeri de Transports va informar de l’adjudicació per 11,9 milions d’euros del contracte de manteniment i conservació de l’AP-2, en el tram de 61 quilòmetres que discorre per la demarcació de Lleida, un cop alliberada aquesta autopista. Així, ha dit que la primera actuació prevista en el contracte serà retirar les infraestructures dels peatges.
Finalment, el subdelegat del govern espanyol s’ha referit a la petició que l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, va traslladar a Adif per tal que l’ens gestor faciliti que els trens de Ouigo i la resta d’operadors ferroviaris privats d’alta velocitat puguin fer parada a Lleida. “Primer cal que existeixi l’interès d’aquesta companyia –Ouigo- per aturar els seus trens a Lleida i després s’haurà de treballar per millorar algun desajust” que pugui existir per fer-ho possible. (acn)
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.