L’Ajuntament d’Alpicat ha dut a terme avui les tasques d’arranjament de l’estanc d’ànecs del Parc del Graó. Després de les denúncies d’Ipcena, les protectores Amigos Peludos del Bajo Cinca, i la Protectora de Seròs, l’empresa de neteja ha procedit al buidatge del petit envasament per arreglar-lo. Durant el procediment han tret una paperera i diferents objectes. En aquest sentit, des de la regidoria de medi ambient han lamentat que els actes de vandalisme són habituals. A més, des de l’ajuntament han assenyalat que les tasques de manteniment de l’estanc ja estaven previstes tot i les darreres denúncies. En un futur, apunten, també hi ha previst modificar l’equipament per evitar que la brutícia s’acumulin i en aquest sentit indiquen que l’espai va construir-se per què hi habitessin poc més de quinze ànecs, però no s’ha pogut evitar que altres animals vinguessin, fent que a hores d’ara n’hi hagi uns quaranta. L’ajuntament també recomana que no es doni menjar als animals per evitar l’acumulació de desperdicis.
Altrament, L’associació escologista IPCENA, i les protectores Amigos Peludos del Bajo Cinca, i la Protectora de Seròs han registrat una denúncia formal als Serveis Territorials de Lleida del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, fent referència a la Situació d’insalubritat i perill pels animals que hi ha a l’estany, on s’ha trobat animals morts que habiten aquest espai.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.