El govern d’Andorra farà una aportació màxima de 650.000 euros a l’empresa adjudicatària de la línia entre l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell i el de Madrid, que es pretén que es pugui posar en marxa aquest mes de desembre.
De fet, el consell de ministres de l’executiu del Principat d’Andorra ha aprovat aquest dijous la licitació del concurs per a aquesta adjudicació, amb la intenció que el guanyador es pugui donar a conèixer el 6 d’octubre.
Segons el pla de negoci, s’estima que el preu d’un bitllet d’anada i tornada a la capital espanyola es podria situar entre els 150 i els 180 euros. El ministre andorrà de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha dit que les línies de Madrid, París i Lisboa es consideren estratègiques per al país.
Malgrat aquest interès, ha assenyalat que caldrà un “acompanyament” per equilibrar el dèficit i que s’establiran uns percentatges que faran que l’aportació màxima vagi disminuint en funció que augmenti l’ocupació dels avions.
La col·laboració econòmica del sector privat “no s’ha descartat”, ha dit Gallardo, que ha manifestat que “en principi” aquests diners vindran de les arques públiques, però que això “no eximeix” que des del sector empresarial s’opti per oferir, per exemple, paquets que el que farien seria millorar les ocupacions dels avions o programar més vols dels que en principi es preveuen. El ministre també ha concretat que no hi haurà participació de la Generalitat, ja que aquesta “explotació de les línies és interessant per a l’estat andorrà”.
El plec determina que el contracte serà per tot el 2022 amb inici al mes de desembre d’enguany i que la companyia s’haurà de comprometre a operar a l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell almenys dues vegades per setmana amb avions d’almenys 48 places.
Aquests dies escollits serien divendres i diumenge, per garantir l’arribada de turistes el cap de setmana. Entre les qüestions que es tindran en compte per escollir la guanyadora hi ha la capacitat de connectar a altres destinacions una vegada l’aeronau hagi arribat a l’aeroport de Madrid o la mida de la flota i capacitat de resposta a interrupcions operatives no programades, entre d’altres.
El ministre ha recordat que des del ministeri han mantingut contactes amb diverses companyies que, en un tram final, s’han acotat a uep!Fly, Amelia, Chalair, Iberia-Air Nostrum i Air Corsica.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.