ilerdent

El terror no fa vacances, i la Warner segueix disposada a treure-li el més gran partit a una de les seves franquícies més rendibles pel que fa al cinema de terror, Annabelle. Així, amb el guionista de les anteriors fent ara també de director, sembla que l’aposta és segura. Com també ho és un cant a la diversitat a manera de comèdia que ens arriba a Lo nunca visto, amb el valor segur que suposa que Carmen Machi sigui la protagonista. D’una història sobre pescadors neix el thriller Serenity, una pel·lícula petita però intensa ambientada en la cara menys idil·lica del Carib. I la proposta de cara al públic més jove, recupera les figures de Juan Sebastián Elcano i Magallanes, que va a descobrir terres que ja estaven habitades com a pretext d’una pel·lícula d’aventures més que com una classe d’història.

ANNABELLE VUELVE A CASA

Cartell de la pel·lícula “Annabelle vuelve a casa” (Warner)

Annabelle vuelve a casa és el tercer lliurament de les pel·lícules de Annabelle, protagonitzada per la infame i sinistra nina de l’univers de Expedient Warren: The Conjuring. Gary Dauberman, el guionista de les pel·lícules “Annabelle”, “IT” i el pròxim “IT: Capítol 2” i “La monja”, debuta com a director en aquesta cinta.

A la pel·lícula, els demonòlegs Ed i Lorraine Warren volen evitar costi el que costi que Annabelle provoqui més estralls, així que tanquen sota clau a la nina posseïda a la sala d’artefactes que tenen a la seva casa. La posen “fora de perill” en una vitrina sagrada beneïda per un sacerdot. Però un any després, una nit d’horror gens santa espera a la filla de deu anys dels Warren, Judy, i a les seves amigues després que una visita a l’habitació desperti a Annabelle… i a tots els esperits malignes que resideixen allí.
Quan arrenca aquesta història, la nina Annabelle, que van rescatar els demonòlegs Ed i Lorraine Warren d’un grup de joves infermeres terroritzades, porta un any sota clau en la seva nova llar, i està envoltada dels innombrables artefactes encantats dels Warren. Malgrat que durant aquest temps ha regnat una relativa tranquil·litat, totes les relíquies continuen sent l’eina de la qual se serveixen les forces malèvoles que coneixen sens dubte la presència de Annabelle.
El guió és obra de Gary Dauberman, guionista de la franquícia Expediente Warren, que debuta com a director amb Annabelle vuelve a casa. “Era una progressió natural i el moment adequat per a fer aquest salt, i James i Peter van ser de gran ajuda”, afirma el director referint-se als productors James Wan i Peter Safran. Wan i Dauberman han escrit la història, i aquest últim afirma que van saber immediatament que volien que es desenvolupés a la casa dels Warren. D’aquesta forma donaven continuïtat a l’ambient glam dels 70, però estudiant amb molt més deteniment la casa dels Warren.

LO NUNCA VISTO

Cartell de la pel·lícula “Lo nunca visto” (Filmax)

“Teresa veu apagar-se Fuentejuela de Arriba, el petit llogaret de la muntanya on ha viscut tota la seva vida. Però el poble rep una visita inesperada: enmig de la neu apareix un desubicat grup d’africans… l’arribada dels quals commociona el petit poble. Teresa ho té clar: fugits d’una situació d’explotació a la qual havien arribat enganyats, els africans volen quedar-se a Espanya com sigui… i aquesta pot ser la solució al problema de falta d’habitants al poble.
Amb l’ajuda dels seus amics Jaime i el “Guiri” decideix ocultar-los i dissenyar un pla. Posant potes enlaire prejudicis i temors infundats, els nouvinguts i els habitants locals treballaran junts perquè la seva llar continuï existint.”
Una comèdia sobre la integració. Parlar sense prejudicis sobre els prejudicis. Riure’ns d’ells. L’humor com a eina fonamental per a parlar de temes tan importants com el racisme, el temor al desconegut, la falta d’empatia, però sobretot parlar d’aquestes pors tan profundes que impedeixen acceptar a l’altre.
Aquesta no és una pel·lícula sobre les diferències culturals entre diferents races, aquesta vol ser una pel·lícula sobretot el que ens uneix i ens fa iguals. Per a això era necessari trobar uns actors, que no només entenguessin l’esperit més profund d’aquesta comèdia, sinó que es convertissin en un poble tan esbojarrat com recognoscible.

SERENITY

Cartell de la pel·lícula “Serenity” (VerCine)

El misteriós passat de Baker Dill, un capità de vaixell pesquer que viu en una petita illa del Carib, torna per a turmentar-li, atrapant-li en una nova realitat que podria no ser el que sembla. La seva tranquil·la vida dóna una bolcada quan la seva exdona, Karen, apareix demanant-li ajuda per a ella i el seu fill en comú.
Al guionista i director Steven Knight se li va ocórrer la idea de Serenity quan estava en un vaixell de pesca fa uns tres anys. “El capità del vaixell era un personatge particular –comenta Knight-. Els pescadors són bastant obsessius amb la captura de peixos i va aparèixer una idea sobre algú que està obsessionat amb la captura d’un peix en particular, així que vaig explorar aquest personatge i la seva història, qui era i per què estava allí”.
A primera vista, Serenity és la història de l’obsessió d’un pescador per atrapar un peix, però Knight vol que el públic el vegi a un nivell més profund: la gent pot triar veure-ho com un thriller convencional o pot triar veure’l com una altra cosa.

ELCANO Y MAGALLANES. LA PRIMERA VUELTA AL MUNDO

Cartell de la pel·lícula “Elcano y Magallanes” (Filmax)

Una de les aventures més emocionants mai comptada: La Primera Volta al Món. Un viatge circular que comença on acaba, però a partir del qual res serà igual. Aquesta és la crònica de dos navegants que van agafar el timó de la història per a canviar el rumb de la humanitat. Un viatge que es va iniciar sota el comandament de Fernando de Magallanes, però que va ser conclòs per Juan Sebastián Elcano, el veritable protagonista d’aquesta història.
Tempestes, fam, tribus i tot tipus d’increïbles aventures s’interposaran en el seu camí. Cinc embarcacions van partir del port de Sevilla en 1519. Tres anys després només una va aconseguir tornar, completant així una aventura al voltant d’un planeta la rodonesa del qual va quedar finalment demostrada.
Per al director de la pel·lícula, Ángel Alonso, “Convé explicar que aquesta pel·lícula no és una biografia sobre Elcano ni sobre Magallanes, ni tampoc és un fet històric relatat en un documental o en un llibre sobre història. És una pel·lícula de ficció, i el que hem buscat, a més de contar la pròpia història, ha estat crear uns personatges atractius que tinguessin una evolució durant la pel·lícula. No plantegem un Elcano com segurament ho va ser en la realitat… quan va fer el viatge tenia al voltant de 40 anys, no obstant això, nosaltres hem plantejat un Elcano una mica més jove per a poder fer que el propi viatge li serveixi com a evolució. Això ens ha permès crear un personatge amb un arc dramàtic molt més gran. En la pel·lícula podrem veure que Elcano no només es limita a viatjar i a demostrar que és un bon mariner, sinó que, a més, l’expedició li enriquirà com a persona i com a mariner”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.