radar

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir de divendres 22 d’abril dos nous radars de tram -un per cada sentit de circulació- a la C-14 entre els municipis de Ponts (Noguera) i Bassella (Alt Urgell).

Els dos radars controlaran la velocitat al llarg d’un tram d’uns 9,5 quilòmetres de longitud on la velocitat màxima permesa és de 90km/h. En els darrers cinc anys, des del 2017, en el tram que comprèn ambdós radars s’han registrat 8 víctimes mortals, 15 ferits de gravetat i hi ha hagut un total de 47 sinistres amb víctimes. Amb aquests dos nous detectors, ja són 242 els punts de control instal·lats a Catalunya, 34 dels quals són de tram.

En concret, es posarà en marxa un radar de tram entre els quilòmetres 124,795 i 134,300 de la C-14 en sentit Bassella que controlarà la velocitat del carril de la calçada al llarg de 9,505 km de longitud.

L’altre radar està ubicat en sentit Ponts entre els punts quilomètrics 134,304 i 124,807 i controlarà també la velocitat del carril de la calçada al llarg d’un tram de 9,497 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 90 km/h.

Amb aquesta ampliació de 19,002 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 172,911 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 34 radars d’aquest tipus instal·lats.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès.

Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 242 punts de control, dels quals 34 són radars de tram. Segons el SCT, els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat.

De fet, la velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%). ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.