baixes

La Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran ha començat a tramitar les incapacitats temporals (IT) per ingrés hospitalari des dels mateixos hospitals, sumant-se així als hospitals de la Regió Sanitària Lleida i al Parc Taulí de Sabadell.

L’objectiu és desburocratitzar la gestió d’aquestes baixes i evitar que els familiars dels pacients hagin de desplaçar-se al CAP de referència de l’usuari per fer la gestió.

De moment ja s’han començat a gestionar les IT a l’Hospital Comarcal del Pallars, a Tremp, on des de la setmana passada, els pacients que ingressen, ja sigui de forma programada o urgent, reben la baixa automàticament.

Està previst que un cop desplegada la mesura als 4 hospitals, s’estalviaran entre 1.550 i 2.800 visites anuals als CAP.

Actualment, el 14% de les IT generades a la regió són per ingrés hospitalari, de manera que la gestió automatitzada de les baixes es preveu que estalviï entre 1.550 i 2.800 visites anuals als CAP.

En el cas concret dels CAP pallaresos (Tremp, la Pobla de Segur i Sort), seran entre 300 i 560 visites.

Miquel Abrantes, director de sector de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, destaca que la implantació del projecte “és rellevant pel territori, ja que tenim una gran dispersió territorial i això en alguns casos implica que el pacient hospitalitzat es trobi a més d’una hora de camí del seu metge de capçalera”.

Per això, assegura, amb el nou sistema automatitzat “obtenim un doble benefici: facilitem la gestió de la IT tramitant-la al mateix lloc on es produeix, que és on es troba el pacient, i contribuïm a desburocratitzar l’atenció primària”, afegeix.

Precisament, des de l’atenció primària, l’adjunta a la direcció del Servei d’Atenció Primària Lleida Nord, Imma Vila, afirma que aquesta iniciativa “suposa un avenç important en la coordinació entre l’hospital i l’atenció primària, tant per a la millora envers l’usuari a l’hora de gestionar la seva IT, com per a la reducció de tràmits administratius que fem des dels CAP.

Però a més, representa un punt de partida pel que fa a les actuacions que es poden automatitzar per facilitar el dia a dia dels metges de família”, conclou.

Des de l’hospital, la cap de la Unitat d’Atenció a l’Usuari, Isabel Sancho, defineix el projecte com “una mostra més de l’èxit del treball en xarxa que fa anys que estem duent a terme a Lleida i el Pirineu”.

En aquest sentit, Sancho apunta que “la implicació dels administratius, peça clau en la tramitació de les baixes a l’hospital, ha estat excel·lent, així com l’acompanyament que han dut a terme els professionals de sistemes d’informació en la formació i posada en marxa d’aquesta iniciativa”.

La mesura s’aplica inicialment als pacients hospitalitzats de diferents procedències: urgències, programats quirúrgics i programats mèdics.

Així doncs, la tramitació de la IT ja s’inicia a l’hospital al prescriure-la d’acord amb l’ordre d’ingrés.

Un cop el pacient està ingressat, l’administració del centre recull la informació requerida per gestionar la baixa i es genera automàticament el comunicat de confirmació quan el pacient segueix ingressat 7 dies després del primer dia que es va faltar a la feina o, juntament amb l’alta hospitalària, amb una validesa de 14 dies.

Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar immediatament des de La Meva Salut.

Els següents comunicats de confirmació s’han de gestionar ja a l’atenció primària.

A Catalunya, la gestió de les IT des dels hospitals va arrencar en forma de pla pilot a principis de febrer a l’Hospital Parc Taulí i als centres d’atenció primària de la zona, i ha seguit recentment a la Regió Sanitària Lleida.

La seva implantació serà progressiva a la resta del territori català. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.