Presentació dels actes de la Diada a Balaguer

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El primer dels actes amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya de 2025 serà l’acte institucional, que es farà el dimecres dia 10 de setembre a partir de dos quarts de nou del vespre, a l’església de Santa Maria.

En aquest es commemoraran els 50 anys del Congrés de Cultura catalana, el qual tenia com a principals objectius la normalització de la llengua catalana, la defensa dels drets de les persones i de la cultura catalana, entesa com la cultura pròpia dels Països Catalans. L’esdeveniment del Congrés de Cultura Catalana va mobilitzar més de 12.000 persones, entre experts, acadèmics i ciutadania, entorn al debat sobre com hauria de ser la societat catalana en democràcia. Durant els dos anys que va durar el Congrés, es va treballar per analitzar l’estat de la cultura catalana i per establir un balanç de l’estat cultural dels Països Catalans.

Mapfre

D’altra banda, durant l’acte es commemoraran els 150 anys del naixement de Juli Garreta, un dels compositors sardanistes més eminents, i que compta amb una àmplia producció, com una vintena de peces de música simfònica i de cambra, una trentena de cançons per a veu i piano, i una vuitantena de composicions de música per a cobla, amb un gran nombre de sardanes extraordinàries.

Igualment, també es commemorarà el Mil·lenari de Montserrat, del qual data la seva fundació el 1025 quan un grup de monjos, enviats per l’abat de Ripoll, van iniciar la construcció d’un cenobi benedictí al costat d’una ermita ja existent des del segle IX i dedicada a la Mare de Déu.

En l’acte participaran l’Escola Municipal de Música de Balaguer, La Xemeneia Espai de Dansa i Creació, i l’Orfeó balaguerí, els quals duran a terme diverses actuacions.

Un cop finalitzat l’acte institucional, es farà una ballada de sardanes a l’exterior de l’església, organitzada pel Col·lectiu Sardanista de Balaguer.

L’endemà, dimecres dia 11 de setembre a partir de les 12 h, se celebrarà una trobada al monument dedicat a la Unitat de la Llengua a l’avinguda dels Països Catalans. En aquesta s’interpretarà la proposta de música i poesia ‘Mai la direm prou’ a càrrec de David Pradas i Núria Miret.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.