El Centre d’Art la Panera de Lleida ha inaugurat aquest dissabte la 12a Biennal d’Art Leandre Cristòfol formada per una selecció de les obres recents i més rellevants de tretze joves artistes de l’entorn mediterrani.
La Biennal es centra en la selecció dels artistes i en la seva rellevància i no segueix una temàtica concreta. Així mateix, les obres tampoc son una resposta a la pandèmia encara que aquesta n’ha condicionat la manera d’interpretar-les.
L’acte inaugural ha estat presidit per la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i ha comptat amb la xerrada performativa ‘Malpaís’ de l’artista Mariona Moncunill. La mostra d’art visual contemporani es pot visitar fins al 6 de febrer del 2022.
L’acte també ha comptat amb la performance ‘Malpaís’ de l’artista Mariona Moncunill, una xerrada performativa que gira al voltant del paisatge del desert d’Almeria com a plató de les pel·lícules d’spaghetti western i que, a través d’un viatge temporal, aprofundeix en problemes actuals, com ara els conflictes entre els ecosistemes i l’explotació econòmica a Tabernas o la colonització de Mart i els seus imaginaris.
13 artistes
En aquesta edició de la Biennal hi participen 13 artistes: Elena Aitzkoa, Mar Arza, Maddi Baber, Luz Broto, Lucía C. Pino, Do the print, Fermín Jiménez Landa, Lola Lasurt, Mariona Moncunill, Olga Olivera-Tabeni, Mario Santamaría, Irene Solà i Marc Vives.
El gruix de les obres s’han realitzat entre el 2019 i el 2021, un temps que coincideix en bona part amb la pandèmia. En aquest sentit, les obres no son una resposta a la pandèmia tot i que aquesta “condiciona la manera de llegir els treballs”, segons ha dit una de les comissàries de la Biennal, Alexandra Laudo, que ha afegit que hi ha obres que mostren “qüestions que ara tenen una connotació que no tindrien fa quatre anys”.
Seguint amb els canvis que es van implementar fa dues edicions, la Biennal ha estat comissariada per un equip format per dues comissàries independents, Alexandra Laudo i Soledad Gutiérrez, conjuntament amb la directora del centre, Cèlia del Diego.
L’objectiu, segons del Diego, és tenir una “mirada més plural, des de dins i de fora de la institució, però també en el territori perquè, en el fons, la Biennal pretén fer una radiografia del que ha passat en els darrers dos anys”.
La Biennal d’Art Leandre Cristòfol se celebra a Lleida des del 1997 i el centre La Panera l’acull des de la seva creació, el 2003.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.