La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-
La consellera de Cultura, Laura Borràs, ha lamentat les paraules d’aquest dimarts al matí del president del govern aragonès, Javier Lambán. Pel que fa a l’afirmació de Lambán que l’entrada al Museu de Lleida va ser “respectuosa” i va respondre a una “actuació impecable” de la justícia, Borràs ha respost que “implacable sí que va ser. Impecable no i respectuosa tampoc”.

Sobre la declaració del president aragonès sobre que qui “podria donar lliçons a Catalunya” en conservació d’obres d’art és l’Aragó, la consellera Borràs respon que “nosaltres no donem lliçons però tampoc acceptem rebre-les quan hem fet la nostra feina correctament” i quan “és obvi que la humitat no li va bé a es peces“.

Borràs no entén que Lambán qualifiqui de “respectuosa” l’entrada policial al Museu de Lleida per endur-se les 44 obres d’art de Sixena. En aquest sentit li ha recordat que el ministre de Cultura que en aquell moment ostentava, “per vergonya de l’aplicació de l’article 155”, la responsabilitat al govern català, “no va voler ni tan sols signar ni fer-se responsable d’aquesta execució provisional”. “Per tant no crec que es pugui parlar de respecte“, ha destacat.

Pel que fa a la conservació de les peces, Borràs ha assegurat que “no pretenem donar lliçons però tampoc rebre-les”. El Museu de Lleida ha fet la seva feina en la conservació, la protecció i la difusió d’aquestes obres correctament, ha dit. “Nosaltres no critiquem res, però demanem explicacions perquè ens preocupa l’estat de les peces i el seu benestar“.

Borràs ha recordat que el Museu de Lleida ha demanat en dues ocasions conèixer en quin estat es troben aquestes peces perquè “no sabem en quin estat es troben” i “no obtenim resposta”.

Finalment la consellera de Cultura ha dit també que no volien que la qüestió es judicialitzés però que un cop arribats a aquest punt, “ens correspon defensar el que considerem que són els nostres drets i això farem”. “Ens toca defensar es nostres interessos i per tant tornar al Museu de Lleida que és on han de ser”, ha conclòs.

Borràs ho ha dit després de la reunió del Plenari del Consorci del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal que s’ha celebrat aquest dimarts. La consellera ha destacat que s’hi ha parlat de fets ordinaris “tenint en compte els fets extraordinaris que hem estat vivint i el dia en què ens trobem”. “Avui fa un any que va ser executada una sentència provisional amb gran dolor per part del Museu, de Lleida i també de la resta de Catalunya”, ha lamentat. (acn)

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.