La portaveu del Govern i consellera de la Presidència en funcions, Meritxell Budó, ha demanat al govern espanyol que treballi per evitar l’arribada de temporers sense papers a Lleida per la campanya de la fruita i per regularitzar la situació dels que ja hi són perquè puguin obtenir un contracte laboral per treballar.
Ho ha dit des d’Alcarràs (Segrià) després de visitar els allotjaments per a temporers i de reunir-se a Lleida amb alcaldes del Baix Segre, que li han demanat prioritzar la vacunació de treballadors del camp, considerats servei essencial. En aquest sentit, Budó ha esquivat respondre’ls directament i ha reiterat que és el Departament de Salut qui decideix l’ordre dels grups a vacunar a partir de les recomanacions sanitàries.
Tot i això, ha dit que la Generalitat no hi té les competències i ha demanat a l’Estat que hi doni resposta. “És una realitat que s’ha d’abordar”, ha afegit.
Pel que fa a les inquietuds dels ajuntaments del Baix Segre, Budó espera que enguany es pugui afrontar millor. “A diferència de l’any passat, ara coneixem la realitat i les necessitats del territori i per sort estem immersos en una campanya de vacunació que ha permès immunitzar la població més vulnerable”. A més, ha recordat que es farà una cerca “proactiva” amb cribratges per detectar asimptomàtics per avançar-se al virus, detectar positius i aïllar-los.
Pel que fa a la demanda de més allotjaments, Budó ha explicat que per exemple a Alcarràs, s’han habilitat 96 places per allotjar temporers i que a partir de la setmana que ve s’hi afegiran 32 places més per poder aïllar casos sospitosos. La portaveu del Govern ha recordat que hi ha un fons destinat a frenar la cobvod-19 i que, si calen més allotjaments s’estudiarà i es treballarà per facilitar-los. ACN






Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.