caixabank

CaixaBank comença aquest divendres la integració tecnològica amb Bankia, el darrer pas perquè els dos bancs operin com una única entitat. La migració de dades començarà a les tres de la tarda i està previst que la normalitat operativa es recuperi el dilluns 15.

Segons ha informat l’entitat, es tracta de la integració més gran realitzada al sistema financer espanyol, amb un volum de dades que ocupen un espai de 10,4 PetaBytes. “Estesos en paper, els documents digitalitzats ocuparien la superfície de més de 20.000 camps de futbol; això equival a 45 vegades la capacitat de músic emmagatzemada a Spotify”, assenyala el grup. Pels clients de CaixaBank, el procés no tindrà cap impacte, tot i que els clients de Bankia sí que es veuran afectats.

Quan comenci la migració de dades, els clients de Bankia podran seguir accedint al servei de banca digital i consultar el seu saldo a través de la web i el mòbil, però no podran fer operacions en aquests canals.
A més, tampoc s’actualitzarà el registre de moviments. El que sí que funcionaran seran els caixers, que permetran fer reintegraments d’efectiu amb normalitat durant tot el cap de setmana. L’única cosa a tenir en compte és que el saldo del compte no s’actualitzarà fins a la fi de les tasques d’integració.

Pel que fa al servei de Bizum, els clients de Bankia no podran ni enviar ni rebre diners des de divendres a les tres de la tarda fins al dissabte a la nit. Si els remitents de l’enviament són clients d’altres entitats, l’operació tampoc es tancarà.

De fet, en qualsevol moviment que tingui com a origen i destí un número de telèfon associat a un client de Bankia, es mostrarà un missatge d’error fins que el servei torni a estar disponible.

Quant a les targetes emeses per Bankia, es podrà operar amb normalitat, sigui per fer compres a botigues físiques i també ‘online’. Com en els casos anteriors, però, els moviments no es veuran actualitzats fins que es completi la integració.

Per altra banda, el TPV dels comerços clients de Bankia acceptaran operacions amb total normalitat, ja que la major part ja es troben connectats als sistemes de CaixaBank.

Un cop finalitzat el procés, tant el web de Bankia com l’aplicació de banca mòbil de l’entitat quedaran automàticament redirigides al web comercial de CaixaBank i a les aplicacions de CaixaBank Now i Imagin.

Pel que fa a les condicions dels clients, els crèdits hipotecaris, préstecs, dipòsits i pòlisses d’assegurances, aquests mantindran les condicions signades amb Bankia fins al venciment del producte. Els números de compte, això sí, canviaran, i l’IBAN corresponent a Bankia desapareixerà. En aquest úlitm cas, però, el client no haurà de fer cap gestió.

Tampoc serà necessari canviar les llibretes i el servei de pagament mòbil s’actualitzarà automàticament en el cas d’Apple Pay i de Samsung Pay.

Crítiques a la formació

Tant empresa com sindicats asseguren que la fusió tecnològica es completarà sense problemes i, a partir del dilluns, l’operativa dels dos bancs estarà totalment integrada. No obstant això, els sindicats lamenten com s’ha dut a terme el procés de formació perquè els treballadors procedents de Bankia entenguessin el funcionament de les plataformes de CaixaBank.

Durant les darreres setmanes, l’entitat de l’estrella ha posat en marxa el programa ‘Buddy’, que ha consistit en intercanvis de plantilla entre oficines dels diferents bancs. La formació tenia lloc durant l’horari laboral, amb les oficines en ple funcionament. “Tota la formació ha recaigut sobre la plantilla, i això s’ha traduït en més tensió en el dia a dia”, apunta la portaveu de Comissions Obreres (CCOO) a CaixaBank, Ruth Bolaños, en declaracions a l’ACN.
Segons Bolaños, compatibilitzar les tasques de formació i l’operativa habitual ha generat “molt estrès” a la plantilla i assegura que el temps destinat a formar els treballadors procedents de Bankia “és insuficient”. “Segur que en els pròxims dies sorgiran nous dubtes”, afegeix.

Per altra banda, els sindicats lamenten que l’entitat no hagi volgut acordar la compensació que rebran tots aquells empleats que hagin treballat hores extraordinàries amb motiu de la integració.

“Verbalment s’està comunicant que es compensarà amb dos dies de permís per jornada treballada, però la realitat és que en alguns departaments s’està exigint l’entrada a hores intempestives”, apunta CCOO. La conclusió dels sindicats és que per dur a terme tot aquest procés “cal més personal” i asseguren que, si la integració té èxit, serà “gràcies a la bona voluntat de la plantilla”. ACN
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.