Recreació virtual del macroprojecte comercial i d'oci que Carrefour Property preveu implantar a la ciutat de Lleida

La filial immobiliària del Grup Carrefour ha presentat aquest dijous a la Seu Vella el seu “ambiciós” projecte comercial i d’oci que preveu implantar a la ciutat de Lleida, el qual s’ubicarà en els terrenys que la firma té a l’àrea residencial estratègica (ARE), al costat de l’Ll-11 i en una zona urbana al nord del barri de la Bordeta. Dissenyat sota un innovador concepte d’arquitectura outdoor, combinarà, en un mateix espai, importants firmes estatals i internacionals de moda i complements, electrònica, esport o cura personal. Comptarà a la vegada amb un nou hipermercat Carrefour, una àmplia zona de restauració i oci, i amb un complex de cinemes dotat dels serveis més avantguardistes.

El projecte disposarà de 55.000 metres quadrats de superfície bruta arrendable de zona pròpiament comercial i amb un total de 200.000 metres quadrats construïts que volen esdevenir una zona de compres i de trobada per als lleidatans i gent de l’entorn d’àrea d’influència de la capital del Segrià, segon ha exposat el director de concepte i obres de Carrefour Property Espanya, Javier Zamorano. El complex acollirà 100 establiments distribuïts en dues plantes, 2.500 places de pàrquing i àmplies zones verdes.

En l’àmbit econòmic i financer, la construcció i posada en marxa d’aquest projecte suposarà una inversió global de 180 milions d’euros, una part dels quals l’assumiran els establiments i marques que s’hi acabin instal·lant i amb les quals Carrefour Property manté negociacions. Així mateix, comportarà la creació d’uns 5.000 llocs de treball, entre directes i indirectes, uns 2.000 durant el procés de construcció i uns altres 3.000 un cop entri en funcionament. D’aquesta manera, el futur complex tindrà la capacitat de generar el 2,8% de l’ocupació estable del municipi de Lleida.

A més, suposarà l’arribada a la capital del Segrià de nombroses firmes de primer nivell i aportarà una nova oportunitat de negoci per als operadors locals, un dels objectius de la companyia, que busca que el nou centre comercial sigui una plataforma de negoci per tots ells, segons ha assenyalat la directora d’operacions i promoció immobiliària de Carrefour Property Espanya, Dolores Bañón.

Bañón ha assenyalat que l’objectiu de Carrefour Property és generar a Lleida una nova font de riquesa i ocupació, així com oferir la més completa oferta d’oci, comerç i restauració en unes instal·lacions “pensades i dissenyades perquè tothom pugui gaudir d’una experiència de visita única”. “Amb aquest nou complex busquem dotar a Lleida del projecte comercial que mereix: un espai viu, innovador, que crea ciutat i forma part de l’agenda social i cultural del municipi”, ha assenyalat. També ha assenyalat la voluntat de Carrefour de mantenir l’hipermercat que la firma fa 31 anys que té al passeig de Ronda de Lleida, un cop obri les portes el nou complex.

Carrefou Property defensa que el nou complex aturarà la fuga de despesa cap a altres ciutats

Abans de tirar endavant el projecte, Carrefour Property va encarregar a les consultores JLL i Hamilton un estudi sobre la situació comercial actual de Lleida, el qual posa de relleu que vuit de cada deu lleidatans es desplaça fora de la capital del Segrià, sobretot a Barcelona, Saragossa i Andorra, per realitzar part de les seves compres, amb la considerable fuga de despesa que això comporta en benefici d’altres territoris.

En aquest sentit, l’estudi constata la gran capacitat que presenta Lleida a l’hora de desenvolupar-hi un projecte comercial de gran format com el que promou Carrefour. Lleida es troba a la cua de les províncies espanyoles pel que fa a metres quadrats comercials en format de grans superfícies –de més de 5.000 metres quadrats-. En concret, compta amb un total de 40 metres quadrats en superfícies de gran format, lluny dels 375 de la mitjana estatal. D’altra banda, l’estudi revela que el poder de compra dels lleidatans es troba per damunt de la mitjana estatal. Així mateix, Lleida és la cinquena província de l’Estat amb un major nivell d’ingressos per càpita i la segona pel que fa a la despesa en retail per habitant.

La moda i la llar són els dos sectors en els quals s’ha detectat una major fugida de la despesa cap a altres ciutats. I en el cas de la moda, no només és el sector en el qual més fugida es produeix fora de la demarcació, sinó en el qual més fugida existeix entre els mateixos residents a la capital lleidatana. Les principals raons per les quals els lleidatans surten de la seva província per comprar serien la falta d’oferta i la poca varietat.

L’estudi comercial de Carrefour Property també indica que gran part dels ciutadans desitjarien poder gaudir a la seva demarcació d’un centre comercial de les característiques del nou projecte de Carrefour Property.

Carrefour confia poder iniciar les obres entre finals del 2018 i principis del 2019

Dolores Bañón ha manifestat que “hi ha vocació política” perquè el macroprojecte comercial i d’oci pugui tirar endavant. En aquest sentit, ha assegurat que la companyia ja l’ha presentat a l’equip de govern municipal, així com a la resta de grups municipals, i també s’han reunit amb entitats comercials a les quals preveu presentar-lo de forma definitiva cap al setembre amb la voluntat que firmes locals també tinguin implantació en el futur complex comercial i d’oci.

Carrefour Property porta anys tramitant el projecte, el qual requerirà abans una modificació urbanística que haurà de rebre l’aval del Ple de l’Ajuntament de Lleida per tal que la zona de l’ARE el pugui acabar acollint. A continuació, s’haurà de constituir una junta de compensació perquè tot i que la firma és propietària dels terrenys on s’ubicarà el futur complex, hi ha altres propietaris a l’entorn. Finalment, el projecte haurà de rebre el vistiplau de la Comissió Territorial d’Urbanisme de la Generalitat. Un cop superats aquests tràmits, ja podran començar les obres, que Bañón confia que puguin arrencar entre finals del 2018 i principis del 2019, per tal que el complex pugui obrir portes durant el darrer trimestre del 2020.

D’altra banda, la firma no es mostra preocupada per altres projectes comercials que volen implantar-se a la ciutat de Lleida, com és el cas de Torre Salses i Gran Gardeny, ja que “cap d’ambdós projectes s’assembla” per concepte i dimensions al macropeojecte que vol tirar endavant Carrefour, i perquè “les dades indiquen que Lleida necessita d’una oferta comercial de mitjanes i grans superfícies”.

Responsables de Carrefour Property i de les consultores JLL i Hamilton, durant la presentació a la Seu Vella del macroprojecte comercial i d’oci

Text i fotos: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.