servicarne
Imatge d'arxiu d'una concentració sindical a Servicarne
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

CCOO ha demana al ministeri d’Ocupació que retiri la llicència administrativa a Servicarne, que considera una “falsa cooperativa de treball associat” que té 130 falsos autònoms contractats a l’empresa MILSA de Lleida. La petició s’ha fet en una reunió de la Federació estatal d’Indústria del sindicat amb Carmen Casero, directora general de Treball Autònom, Economia Social i Responsabilitat Social de les Empreses, organisme que autoritza el registre estatal de les cooperatives. Segons CCOO, a Servicarne hi operen més de 5.000 falsos autònoms a tot l’estat espanyol. A Catalunya hi hauria els 130 contractats a l’empresa lleidatana.

A la reunió amb el ministeri els dirigents de la Federació d’Indústria de CCOO van exposar la proposta del sindicat de modificar la Llei de cooperatives per posar les bases que reforcin els mecanismes de registre, control i desqualificació administrativa davant de casos de falses cooperatives. CCOO creu que s’han d’introduir canvis normatius perquè les resolucions administratives siguin executades i exigeix que “no es dilatin processos clars i evidents de frau, sense perjudici de la interposició dels corresponents recursos”.

El sindicat va llançar el desembre de 2017 una campanya de difusió i sensibilització sobre les precàries condicions laborals de les persones que treballen a les falses cooperatives en general, i en les càrnies en particular. Segons CCOO, els salaris dels seus treballadors i treballadores són un 45% inferiors i les seves jornades “inhumanes”. A més, la cobertura de la Seguretat Social és la meitat que la que tenen les persones treballadores assalariades. D’aquesta manera, “es corromp i manipula el cooperativisme per implantar condicions de treball de dos segles enrere”.

CCOO porta temps denunciant i demandant el frau generalitzat de les falses cooperatives càrnies. Ha aconseguit moltes sentències i actes de liquidació de la Tresoreria General de la Seguretat Social d’autònoms a assalariats. No obstant això, “per eradicar d’arrel aquesta xacra és imprescindible el compromís i la voluntat del Ministeri d’Ocupació, ja que és el que ha de desqualificar aquestes falses cooperatives”, asseguren. I recorden que “són els grups parlamentaris els que han de modificar la Llei de cooperatives”.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.