El concert de Nexus Piano Duo al Festival de Pasqua de Cervera
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Cervera ha tancat aquest dissabte una nova edició del Festival de Pasqua, que ha tingut com a fil conductor l’homenatge a la figura de Pau Casals i altres compositors exiliats.

El certamen, que s’ha celebrat del 30 de març al 8 d’abril, ha ofert un total de 15 concerts en diferents espais de la ciutat amb gran èxit de públic.

S’hi han pogut escoltar les actuacions del Cor Madrigal, l’Orquestra Barroca Catalana, Kebyart Ensemble, Quartet Atenea, Nexus Piano Duo, Roger Padullés & Francisco Poyato, Roger Illa, Lluís Capdevila i l’Orquestra Julià Carbonell.

La Paeria de Cervera organitza el festival, que és un punt de trobada pel sector de la música clàssica a Catalunya, amb el suport del Departament de Cultura i de la Diputació de Lleida.

L’organització s’ha mostrat satisfeta per l’aforament que s’ha registrat en tots els concerts programats i, sobretot, per la contribució que realitza el certamen especialitzat a revitalitzar, cuidar, difondre i recuperar obres i compositors del patrimoni musical català.

Enguany, el director artístic, Jordi Armengol, ha centrat gran part del festival a la commemoració del 50è aniversari de la mort de Pau Casals i, tot fent èmfasi amb l’exili que va patir un dels compositors i intèrprets més universals, s’ha volgut posar en valor l’obra de músics de qualsevol època exiliats o emigrats.

Com és habitual a cada edició, el Festival ha aglutinat també diverses activitats paral·leles destinades a satisfer la curiositat dels interessats amb la música clàssica catalana. Per aquesta raó, enguany s’ha inaugurat l’exposició ‘Cent anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya‘. La mostra ha anat precedida d’una conferència a càrrec del seu comissari, Jaume Ayats.

També s’han pogut veure dos documentals sobre la figura del compositor homenatjat: ‘Pau Casals i les Nacions Unides’ i ‘Pau Casals, l’home que va fer sentir el silenci’. Paral·lelament, el musicòleg Pepe Reche també ha ofert una conferència sobre ‘Tres mesos abans de la Guerra Civil. L’Orquestra Pau Casals i Catalunya al centre del panorama musical internacional’.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.