colesterol
ilerdent
La importància de com baixar el colesterol és molt alta, ja que les conseqüències que pot implicar problemes de salut bastant greus, com a malalties del cor etc.

Símptomes de colesterol alt
No hi ha símptomes de colesterol alt, és necessari realitzar-se una anàlisi de sang.

Dieta per a baixar el colesterol
Atenent el greix dels aliments. Això es tradueix a augmentar el consum de fruita seca natural (com a nous, ametlles, anacards), peix (sobretot blau, sardines, salmó, tonyina), mentre que es redueix el consum de carns processades (embotits) i derivats lactis (natilles, postres); a més, l’oli principal de consum ha de ser l’oli d’oliva verge extra.

També és convenient moderar els dolsos/brioixeria, i menjars preparats, ja que sovint tenen greixos hidrogenats (els famosos greixos trans) que també augmenten els nivells de colesterol i una gran quantitat de sucre.
El colesterol total de la dieta no hauria de superar més dels 300 mg (encara que com ja hem dit importa més la qualitat del greix, que l’adequarem amb la freqüència d’aliments de més amunt).

Presència important de la fibra soluble, que actua a manera de “esponja” limitant l’absorció intestinal de colesterol i grassa, això suposa prendre cereals, fruites, verdures i llegums.
Procura cuinar els aliments amb les tècniques més senzilles: bullits, en papillote, en microones, rostits o a la planxa; eviti els empanats, arrebossats, estofats, etc.
No prendre aliments precuinats com a fregits de peix, empanats de pollastre,crestes, croquetes, “snacks” en general, patates xips, canelons, lasanya, guisats, pizzes, etc.
Finalment, alcohol i sucre amb moderació, si ja es prenen.

Exercici: fer exercici de forma regular.

Aliments per a baixar el colesterol
Existeixen aliments que baixen el colesterol gràcies a les seves propietats, això és molt bo ja que canviant a poc a poc hàbits alimienticioss’aconseguirà controlar el colesterol

La bona notícia és que aquest problema de salut pot evitar-se canviant l’estil de vida i adquirint uns hàbits de vida saludables que incloguin l’exercici físic freqüent i un pla d’alimentació equilibrat.

Cal tenir en compte que més que el colesterol total en sang, ens ha de preocupar és un desajustament en els nivells de HDL i LDL, colesterol bo i colesterol dolent.

Cal tenir en compte que és molt més important el colesterol que fabrica el nostre cos (des del fetge), que el que prenem directament amb la dieta.

Encara així, i encara que cal limitar el colesterol total de la dieta, és més important el tipus de greix, que la quantitat de colesterol que prenem en la dieta.

La dieta ha de ser equilibrada, vol dir, amb una aportació normal en greixos, però si tenint en compte el tipus de greix que aportem. No hem de fixar-nos en l’origen del greix, si és animal o vegetal, sinó en la saturació d’aquesta. No totes les grasses animals augmenten el colesterol dolent, ni totes les vegetals el disminueixen.

Per a combatre el colesterol, hem de consumir més grasses poliinstaruadas, i menys saturades. La grassa animal no és sinònim de greix “perjudicial”, n’hi ha saturades (com la cansalada, el greix visible de la carn, la mantega, la de la llet…) i greix insaturat (com la del peix).

A l’igual,el greix vegetal no és sinònim de greix “saludable”, n’hi ha instaturadas (oli d’oliva, fruita seca, gira-sol…) i n’hi ha saturades (oli de palma, oli de coco…).

Escrit per: Vanesa de la Fuente

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.