mural
Imatge de l'artista lleidatà Rulo López pintant el seu mural a la paret del costat de l'Ajuntament de Torrefarrera

A Torrefarrera (Segrià) ja ha començat l’activitat del primer Street Art Festival, una iniciativa d’art mural urbà que posa 1.450 metres quadrats de murs i parets a disposició de dotze artistes i col·lectius perquè hi plasmin les seves creacions. Amb aquest certamen, l’Ajuntament de Torrefarrera pretén dinamitzar i regenerar els espais del municipi, potenciant l’art urbà com a mitjà d’integració social. Els participants s’han seleccionat d’entre una trentena de propostes que es van presentar a la convocatòria. N’hi de diferents punt de Catalunya i de l’estat espanyol i també una representant de Colòmbia. El festival de Torrefarrera té un precedent d’èxit a Penelles, a la Noguera, on desenes de murals que llueixen a les parets s’han convertit en un atractiu turístic per a la població. Torrefarrera, però, ha apostat per propostes trencadores i arriscades, assumint que algunes poden provocar certa polèmica.

El festival culminarà divendres que ve, 8 de setembre, en plena festa major, quan es farà l’entrega de premis. Un jurat format per l’organització i l’Ajuntament de Torrefarrera escollirà les dues millors obres, amb 1.000 euros per al primer guardonat i 500 per al segon. També hi haurà un premi del públic amb 500 euros per a la intervenció més valorada a través de votacions a les xarxes socials de l’esdeveniment. A banda, cada artista o col·lectiu seleccionat percebrà 150 euros nets en concepte d’honoraris, un cop conclosa la intervenció.

Hi ha dotze espais d’intervenció cedits per al certamen, tant parets municipals com també de privats. La més gran és la de 400 metres quadrats ubicada al pavelló poliesportiu. Precisament en aquest punt hi treballava aquest dissabte al matí el col·lectiu GFX Folk & Miedo 12, procedent d’Alacant i València. A la paret de l’Ajuntament hi feia la seva creació el lleidatà Rulo López i al Centre d’Atenció Primària prenia forma la intervenció de la colombiana Zurik.

Els artistes o col·lectius artístics que volien participar van enviar a través de la pàgina web del certamen la seva proposta artística amb temàtica lliure abans del 30 de juny. Posteriorment, un jurat va valorar totes les propostes i en va seleccionar 13 incidint en la qualitat artística, la viabilitat, la flexibilitat d’adaptar la proposta a les superfícies existents i la integració en l’entorn públic. Inicialment s’havia previst posar a disposició dels participants 1.200 metres quadrats, però es van ampliar a 1.450 en veure l’elevat nombre de propostes rebudes. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.