Joan Mena Comuns
El portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, en roda de premsa
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Els comuns participaran a la manifestació de rebuig als Jocs Olímpics d’hivern que aquest dissabte està convocada a Puigcerdà per la Plataforma Stop JJOO. Entre d’altres, hi anirà la presidenta d’En Comú Podem, Jéssica Albiach. La formació considera que “sobren els motius” per oposar-se a la candidatura per al 2030. “Està marcada per l’opacitat i per les desavinences amb l’Aragó”, ha expressat el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena.

Els comuns critiquen que encara no coneixen l’abast del projecte ni tenen cap informe climàtic que digui que aquesta inversió és sostenible. D’altra banda, carreguen contra la consulta plantejada pel Govern perquè “segrega” el país en situar “certes comarques com de primera i d’altres, de segona”.

Demòcrates veu els Jocs com “una operació de maquillatge” per amagar el conflicte català

Demòcrates s’oposa als Jocs Olímpics d’Hivern ‘Barcelona-Pirineus’ perquè els veu com “una operació de maquillatge” per amagar el conflicte català.

Així ho ha anunciat aquest dilluns el partit independentista que es va integrar a la llista de Junts a les eleccions del 2021. D’aquesta manera, Demòcrates es desmarca de Junts, que defensa el projecte olímpic.

En canvi, Demòcrates veu “incompatible” organitzar uns Jocs Olímpics amb l’estat espanyol i, alhora, perseguir la independència de Catalunya. A més, considera que els jocs estan “pensats” per “oferir internacionalment una imatge de concòrdia i normalitat en les relacions entre Catalunya i l’Estat”.

“Sense un comitè olímpic propi no hi ha garanties de respecte a la llengua i cultura pròpies, ni tampoc a la presa de decisions o al control de la inversió”, diuen en un comunicat.

Per això, Demòcrates farà campanya contra els JJOO de cara a les consultes del Govern previstes pel 24 de juliol. Un referèndum que, de totes maneres, consideren “enganyós i democràticament feble” instant a la ciutadania a participar en la consulta telemàtica organitzada pel Consell per la República.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.