Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El consorci del Museu diocesà i comarcal de Lleida, mitjançant delcaracions fetes aquesta trada per l’alcalde de Lleida, presentarà recuros a l’Audiència d’Osca. Ho ha anunciat aquest dijous l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, després de fer-se públic que l’Audiència d’Osca ha desestimat els recursos interposats per la Generalitat i el MNAC contra la sentència dictada pel Jutjat de primera instància número 1 d’Osca, que declarava nul·les les compres de 97 obres d’art en litigi entre Catalunya i l’Aragó. Ros ha assegurat que s’està preparant un recurs de cassació contra aquesta decisió i que, en cas que no fos acceptat, “recorrerem al Tribunal Suprem, que és competent i qualificat en temes de conflictes patrimonials”. “Considerem que ens assisteix la raó i el dret”, ha declarat l’alcalde. El Consorci està format per la Generalitat, la Diputació de Lleida, la Paeria, el Bisbat de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià. Pel que fa al possible trasllat immediat de les obres, tal com reclama el govern de l’Aragó, que ha demanat que es faci efectiu l’11 de desembre, Ros insisteix al ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, com a conseller de Cultura en funcions, després de l’aplicació de l’article 155, que s’apliqui el criteri de “prudència” mentre hi hagi recursos presentats. Fins que no hi hagi sentència ferma, “esperem que no es demani cap trasllat de cap obra”, conclou Ros.

De la mateixa manera que el departament de Cultura ha manifestat aquest dijous la seva “disconformitat” amb la decisió de l’Audiència i considera que procedeix la interposició d’un recurs de cassació davant del Tribunal Suprem. Des del departament asseguren que encara no han estat notificats formalment de la sentència però que tenen coneixement del seu contingut i que reiteren la seva estratègia de defensa del patrimoni cultural català mitjançant tots els instruments legals que estan al seu abast. L’Audiència d’Osca ha desestimat els recursos interposats per la Generalitat i el MNAC contra la sentència dictada pel Jutjat de primera instància número 1 d’Osca, que declarava nul·les les compres de 97 obres d’art en litigi amb l’Aragó i ordenava el trasllat de les peces a Sixena, entre elles, les 44 que segueixen al Museu de Lleida. És contra aquesta sentència que consideren que s’ha de recórrer al Suprem, una decisió, però, que correspon prendre al ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, com a conseller provisional, en aplicació de l’article 155.

En el cas Sixena, però, l’última vegada que el ministeri de Cultura va tenir l’oportunitat de recórrer una resolució judicial, no ho va fer. L’Estat va impedir a la Generalitat recórrer el requeriment a Méndez de Vigo per traslladar a l’Aragó les obres de Sixena, tal com ordenava una providència del jutjat número 1 d’Osca del 15 de novembre. En ella es requeria a Íñigo Méndez de Vigo que donés compliment a les resolucions judicials provisionals i lliurés a l’Aragó de les 44 obres d’art en litigi que segueixen al Museu de Lleida. Era la primera vegada que la Generalitat no recorria una ordre judicial en el cas Sixena. (Teleponent i acn)
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.