A mesura que s’atansa la data per conèixer quines seran les pel·lícules de l’any, les nominades en les categories més importants continuen arribant a la cartellera. Aquesta setmana ha estat el torn de la darrera producción de Paul Thomas Anderson, en el segon treball conjunt amb Daniel Day Lewis, El hilo invisible, un drama clàssic sustentat en bona part en la interpretació dels protagonistes. Això també és vàlid per Amityville: El despertar, una de les cases màgiques que més joc ha donat al cinema i que en aquest cas arriba protagonitzada per Jennifer Jason Leigh, recuperada ara per una producció menor després d’una exitosa carrera als vuitanta. De la mà de Telecinco s’estrena El cuaderno de Sara, un drama amb component de cinema d’aventures situat en l’Àfrica més desconeguda i salvatge. I l’animació ens la porta Nick park, el creador de Wallace i Gromit amb la suggerent Cavernícola.

EL HILO INVISIBLE

El hilo invisible
Cartell de la pel·lícula (Universal)

Londres, 1955: La ciutat es recupera dels efectes produïts per la II Guerra Mundial entre cartilles de racionament, enderrocs i la boira. La coronació de la reina Isabel II ha insuflat vida a un país escàs d’optimisme. Al centre d’aquest nou ímpetu es troba Reynolds Woodcock, l’home que vesteix a comtesses, hereves, estels de cinema i grans dames. Les seves creacions fan que les més tímides s’omplin de valor i les menys atractives se sentin meravelloses.
No obstant això, el Sr. Woodcock no és un home fàcil, tractar amb ell gairebé s’equipara a enfrontar-se als exèrcits feixistes. Té un enorme talent, és el millor, però també és rondinaire, egocèntric i difícil. En The Houseof Woodcock, l’empresa que porta amb la seva germana Cyril, fins i tot hi ha regles per a les regles. Les models i les clientes van i vénen en la seva vida, oferint-li inspiració i companyia momentània, mentre Cyril s’ocupa que La Casa funcioni sense impediments.
Un bon dia, una jove immigrant originària d’Europa de l’Est anomenada Alma entra en la vida de Reynolds, pertorbant el seu món perfectament ordenat amb aquesta terrible força anomenada amor. La seva primera reacció és d’incomprensió, però comença a obsessionar-se. Serà capaç de resistir a la valenta atracció de l’amor, consagrant-se a la seva professió i romandre solter, o podrà Alma demostrar-li que les alegries de la vida són majors quan es comparteixen? Podrà Cyril protegir al seu germà de les bones intencions d’Alma, o s’adonarà que una Casa que no canvia és, de fet, una casa morta?
El hilo invisible és una variació del romanç gòtic que examina el significat de l’amor davant un perillós teló de fons anomenat The House of Woodcock. En un esforç per captar i retenir l’amor, Reynolds i Alma lluiten per comprendre’s, i controlar els instints i impulsos que només l’amor més genuí pot produir. Una pel·lícula basada en interpretacions increïbles, poderosos records i música de Jonny Greenwood, de Radiohead que aspira a sis Oscar, inclosos el de pel·lícula, director i actor.
En la seva última pel·lícula, Paul Thomas Anderson pinta un lluminós retrat tant d’un artista en un viatge creatiu, com de les dones que fan girar el seu món. El hilo invisible és la vuitena pel·lícula de Paul Thomas Anderson i la seva segona col·laboració amb Daniel Day-Lewis, després de Pozos de ambición.

AMITYVILLE: EL DESPERTAR

Amityville
Cartell de la pel·lícula (Diamond Films)

Belle i la seva família es muden a una nova casa, per estalviar diners i així ajudar a pagar l’assistència sanitària del seu germà bessó James, que es troba en coma. Però quan comencen a ocórrer fenòmens estranys, incloent la miraculosa recuperació de James, Belle comença a sospitar que la seva mare no li ha explicat tota la veritat i aviat descobreix que acaben de mudar-se a la terrorífica casa de Amityville.
La pel·lícula ha estat dirigida per Franck Ange Khalfoun, que es va donar a conèixer gràcies a les grans crítiques que va obtenir en portar a la gran pantalla el remake de Maniac, amb ElijahWood. Especialitzat a dirigir cinema de gènere, li hem pogut veure al capdavant de títols com: Pàrquing 2 o A un paso de la muerte. Bona part del pes interpretatiu recau en Jennifer Jason Leight. Una de les seves principals interpretacions va ser en l’aventura medieval de Paul Verhoeven Los señores del acero, Carretera al infierno o Corazón de medianoche.
Cap a 1990 va optar per papers més durs. Primer en Last exit to Brooklyn, interpretació que li va valer un doble guardó a la millor actriu de repartiment aconseguit pel New York Film Critics Circle i pel Boston Society of Film Critics. Poc després a Miami Blues, que també li va valer el reconeixement unànim de públic i crítica. La interpretació que tothom recordarà de Leighs eria la de l’obsessiva psicópata de Mujer blanca soltera busca, amb Bridget Fonda.

EL CUADERNO DE SARA

El cuaderno de Sara
Cartell de la pel·lícula (Buenavista)

Des de fa anys, Laura busca a la seva germana Sara, desapareguda enmig de la selva del Congo. Ni en l’ONG para la que treballa, ni en l’ambaixada tenen notícies d’on pot estar, fins que apareix una foto de Sara en un poblat miner de l’est del país africà. Laura decideix viatjar a Kampala per, des d’allí, iniciar un perillós viatge al cor d’Àfrica, un territori dominat pels senyors de la guerra. Una aventura que la portarà fins a la més bruta, violenta i fosca rebotiga dels poders occidentals.
“El quadern de Sara ha suposat un viatge emocional per tots els involucrats en aquest projecte. I no només perquè els personatges de la nostra història ens traslladen cap al cor d’una Àfrica tan dura i tan violenta com a bella alhora, sinó perquè aquesta travessia ens permet prendre consciència d’una realitat que sovint ignorem interessadament des del primer món”, assegura Ghislain Barrois, conseller delegat de Telecinco Cinema, que ha coproduït la pel·lícula.

CAVERNÍCOLA

Cavernicola
Cartell de la pel·lícula (Vértigo 360)

Dug, cavernícola, i Hognob, senglar, són els protagonistes d’aquesta nova aventura d’Aardman en la qual dues civilitzacions, la de l’Edat de Pedra i la de Bronze, competeixen per fer-se un lloc en la història. Com? De la millor forma que els seus ancestres els van ensenyar: amb “el joc sagrat”. Un partit anomenat a ser el més èpic de la història! En joc no hi ha una copa, sinó la supervivència de la tribu de Dug, que veu en perill la seva llar davant l’arribada del malvat i modern vilà de l’Edat de Bronze, Lord Nooth.
Cavernícola és la darrera pel·lícula de l’oscarizat director de Wallace i Gromit i Chicken Run: Nick Park. Ha recreat per a l’ocasió, sota l’empara dels estudis d’animació Aardman (L’ovella Shaun), un curiós lloc situat entre l’Edat de Pedra i l’Edat de Bronze.
Hugo Silva, Chenoa i Mario Vaquerizo són els encarregats de donar veu i ànima en la versió en castellà als protagonistes de l’última aventura d’Aardman: Dug, Val i Lord Nooth.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.