biennal
Foto de grup de l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, amb responsables d'empreses culturals de la ciutat
ilerdent
Les empreses culturals de Lleida volen impulsar un certamen biennal per tal de poder-se explicar i exportar les produccions que creen a nivell internacional.
Aquesta biennal és una de les principals potes d’un projecte que s’ha presentat aquest dijous a l’Espai de Creació Marbi i que compta amb la col·laboració de la Paeria per elaborar, d’entrada un cens que ha de quantificar el volum d’empreses culturals que hi ha a la ciutat.

S’inclourà tot el sector, des del musical, a l’editorial, el teatral i l’audiovisual, passant també per les empreses que en depenen. La responsable del projecte, Margarida Troguet, ha dit que es vol crear una ”marca” que serveixi per explicar el que es fa i a la vegada buscar ”partners europeus” a través de projectes de cooperació internacional.

La micro i petita empresa cultural de Lleida ha engegat un projecte que vol servir per explicar què es fa a la capital del segrià en aquest àmbit i a la vegada exportar productes de forma internacional. Una de les coordinadores d’aquest projecte, la Margarida Torguet, ha explicat que d’entrada s’elaborarà un cens de ”qui és qui fa cultura a la ciutat, què es fa, quin teixit hi ha i el context”. Es vol treballar d’acord amb l’estatut de l’artista que està elaborant el CONCA i no només amb empreses i indústries sinó amb el sector cultural en general.
En aquest sentit, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha remarcat que cal ”saber què és una empresa cultural a Lleida” per tenir consciència del que es fa i com està dimensionat el sector. Larrosa ha afegit que el projecte inclourà el món editorial, musical, audiovisual, i teatral, entre d’altres.
Una de les iniciatives més ambicioses d’aquest projecte és l’organització d’un certamen, que serà una barreja entre una fira i un festival, que es farà en caràcter biennal per explicar què passa en tots els sectors de la cultura a la ciutat. Es centrarà en tres eixos: pensament, mercat i exhibició, i es celebraria durant tres o quatre dies.

Ara com ara, encara no s’ha decidit quan se celebrarà la primera edició ni en quina època de l’any. Així mateix, també es volen potenciar els esdeveniments culturals que ja es celebren actualment a la ciutat, que al llarg d’un trimestre poden arribar als 300.

L’alta coordinadora del projecte, Marta Oliveres, ha assenyalat que per la biennal s’han inspirat en l’Edimburg Festival City i el Merkatua de Pamplona, que expliquen d’una manera transversal el sector cultural dels seus respectius mercats.

ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.