Imatge de la passatgera a la que se li va denegar l'embarcament per part de Vueling a l'aeroport de Palma de Mallorca
ilerdent
FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a l’aerolínia Vueling davant l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) i l’Agència Catalana de Consum, on té la seva seu social la companyia, per impedir l’embarqui d’una passatgera acusant-la de portar un bodi escotat.

L’associació considera aberrant l’actitud de l’aerolínia i tatxa de discriminatòria la decisió de denegar-li el pas a l’avió, ja que cap normativa prohibeix expressament l’admissió dels passatgers per la seva indumentària, sempre que la mateixa no vagi en contra de l’ordre públic.

La dona es disposava a pujar aquest passat diumenge a un avió de Vueling en l’aeroport de Mallorca amb destinació a Barcelona quan una tripulant de handling de la companyia li va indicar que “no l’acceptaven en el vol”. El motiu: la seva forma de vestir. A pesar que la resta de passatgers no tenien inconvenient en què la usuària accedís a l’avió i així li ho van fer saber a l’agent de handling i fins i tot li deixessin roba perquè “es tapés”, Vueling va deixar en terra a l’afectada.

FACUA titlla d’inadmissible aquest comportament i exigeix a les autoritats competents que sancionin contundentment a la companyia aèria per vulnerar els drets d’aquesta usuària discriminant-la per la seva forma de vestir, deixant-la en una completa indefensió davant del passatge.

En el seu perfil de Twitter, l’aerolínia ha respost que “les condicions de transport de Vueling, i de la majoria de transports col·lectius i que s’apliquen de manera igualitària a homes i dones, estan dissenyades per a defensar i protegir la seguretat de tots els passatgers a bord i per a regular el seu comportament en beneficis de tots. Aquestes condicions estableixen poder denegar l’accés a passatgers la conducta dels quals no s’adapti a aquestes condicions”. “La passatgera anava en vestit de bany”, afegeix, “la resposta a la petició de l’agent de handling ha estat abusiva i és l’única raó per la qual s’ha decidit cridar a l’autoritat competent i que no volés”.

L’associació assenyala que és l’actitud de la companyia la que resulta del tot abusiva i recorda que les condicions contractuals del tot ambigües recollides en els contractes d’adhesió no poden justificar aquesta situació i sempre la seva interpretació ha d’anar a favor de la part més feble, el consumidor.

En el seu escrit, FACUA recorda que, segons el Reglament Europeu 261/2004, la denegació d’embarqui només està excusada quan es donen motius raonables tals com “raons de salut o de seguretat o la presentació de documents de viatge inadequats”. Motius que, afegeix l’associació, no es donen en aquest cas.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.