
Les cooperatives i molins de la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Les Garrigues han començat a xafar les primeres olives de la temporada per elaborar oli verd. La manca de pluges des de setembre ha fet perdre olives a les zones de secà i ha rebaixat les expectatives inicials d’una campanya que es preveia bona.
Des de la DOP estimen que la producció se situarà entorn dels 4 milions de quilos d’oli d’oliva verge extra, una xifra similar a la campanya anterior. Tot i això, els productors confien que plogui les pròximes setmanes per salvar bona part la collita i evitar que es perdin més olives.
Quant a preus, la DOP Les Garrigues espera que es mantinguin els la campanya passada per la davallada de producció d’oli d’oliva prevista a l’Estat.
Mesos enrere, la DOP preveia una bona campanya i superior a l’anterior pel que fa a producció per la quantitat d’olives que tenien els arbres. La manca de precipitacions des del mes de setembre a les Garrigues i el Segrià ha provocat, però, la pèrdua d’olives a les plantacions situades en zones secà i sense reg de suport, segons explica Enric Dalmau, president de la DOP Les Garrigues. També s’hi suma l’afectació de la borrasca Filomena, que va malmetre arbres i rames de moltes oliveres.
A l’espera que pugui ploure les pròximes setmanes, Dalmau estima que la producció acabarà sent similar i rondarà els 4 milions de quilos de la campanya anterior, un volum semblant a la mitjana dels últims anys.
Des de la DOP Les Garrigues preveuen que els preus es mantindran aquesta campanya o, fins i tot, poden pujar lleugerament, en relació amb l’anterior. Enric Dalmau assenyala que els preus depenen en bona mesura de la producció d’oli d’oliva al conjunt de l’Estat i, enguany, s’estima que hi haurà unes 100.000 tones menys que l’any passat al conjunt de l’estat espanyol.
La venda per internet “ha vingut per quedar-se”
La pandèmia va impedir la campanya passada la celebració de bona part de les fires que anualment organitzen les cooperatives per donar a conèixer i vendre el seu oli directament al consumidor final que visita aquests certàmens.
Aquest fet va portar les cooperatives i molins de la DOP Les Garrigues a fer una aposta decidida per vendre per internet i portar l’oli a domicili, a través de la campanya ‘Te’l portem a casa’. Dalmau destaca que la iniciativa va ser un èxit i “ha vingut per quedar-se” tot i que “potser enguany no serà als nivells de l’any passat perquè ja no hi ha restriccions de mobilitat”.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.