Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

En aquests moments estem a l’equador del mandat, en el que les eleccions municipals de 2015 van deixar com a resultat una composició de la Corporació amb set grups polítics i un equip de govern en minoria.

Aquesta realitat aritmètica ha obligat a l’equip de govern a buscar socis per poder aprovar els diferents pressupostos, ordenances municipals i altres expedients.

El nostre Grup Municipal ha pactat el pressupost de 2017 que ha suposat una rebaixa de l’IBI, l’Impost de Bens Immobles, després d’anys reivindicant aquesta rebaixa del tot raonable ja que Lleida era la ciutat més cara de tota Espanya. Finalment, i gràcies a aquest acord, hem aconseguit una rebaixa lineal del 3% repartida en dos anys, amb ajudes al pagament de l’IBI per aquells lleidatans en situació d’especial vulnerabilitat.

També hem aconseguit l’aprovació del ‘Pla Integra’, dirigit a la creació de llocs de treball per aquelles persones amb més dificultats i amb la coordinació de forma individualitzada entre l’IMO (Institut Municipal d’Ocupació) i la pròpia regidoria de Serveis Personals.

D’altra banda, hem aconseguit aprovar mesures d’Impuls de l’Emprenedoria, amb el Viver d’Emprenedors, i millores urbanístiques. I tot això, acompanyat d’una Comissió de Seguiment per garantir el seu compliment.

Per tant, el balanç del Grup Municipal del PP és positiu, perquè hem aconseguit millorar la fiscalitat i també mesures per fomentar la ocupació, que és la millor política social. Un bon resultat, ja que ha donat fruits importants per als lleidatans.

Però a la vegada, hem de lamentar que encara quedin molts compromisos pendents. El primer, l’elevat deute de la Paeria que supera el 110% del deute viu, cosa que significa que tenim una economia no sanejada i que ens haguem de sotmetre a un Pla de Sanejament mentre hem de demanar un nou crèdit de 10 milions d’euros per poder amortitzar els deutes d’una EMU en estat terminal.

Com pendent de redacció es troba el ROM, (Reglament d’Organització Municipal), el Reglament de Participació Ciutadana o la elaboració d’un Pla Estratègic de Comerç, proposat pel nostre Grup i que ha de servir per trobar un model que possibiliti la compatibilitat entre el petit comerç i les mitjanes superfícies, i definir els usos del Mercat del Pla, entre d’altres… .

Alguns Grups Municipals, afirmen amb absoluta demagògia que tenim un pacte de govern. No és cert. Tenim acords puntuals perquè des del Grup Municipal del Partit Popular en comptes de fer demagògia, fem una oposició constructiva i que està donant els seus fruits en benefici de la ciutat.

I resulta que encara que només som dos regidors, l’aritmètica de la Corporació fa que siguem decisius, no solament per poder aconseguir rebaixes fiscals o projectes que beneficien a tots els lleidatans sinó que en aquests moments polítics en els que el propi govern de la Generalitat desafia l’Estat de Dret, garant de les nostres llibertats, els dos regidors del PP som decisius per garantir la legalitat en aquest Ajuntament. El govern de la Generalitat intentarà implicar als consistoris en la posada en marxa del referèndum il·legal i gràcies a l’aritmètica de la Corporació, la Paeria, tal com ha dit l’alcalde estarà al costat de la legalitat.

Por tant, el balanç d’aquests dos anys de mandat, els podria resumir amb dues paraules: Fructífers i Decisius.

Dolors López Aguilar

Presidenta del Grup Municipal del PP a la Paeria

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.