061 CatSalut Respon
Imatge del centre de recepció de trucades del 061 CatSalut Respon
ilerdent
El 061 CatSalut Respon amplia la gestió de les urgències fora de l’horari habitual dels Centres d’Assistència Primària (CAP) a la Regió Sanitària Lleida.

Dilluns, 29 d’abril, entra en funcionament el 061 com a número preferent per l’activació de les urgències mèdiques d’atenció primària fora de l’horari d’obertura dels CAP. En concret, el canvi del telèfon de referència es posarà en marxa a l’Àrea Bàsica de Salut de Cervera-Guissona, Pla d’Urgell, Tàrrega, Balaguer i les Borges Blanques.

D’aquesta manera, a partir de les deu de la nit i fins a les vuit del matí, els usuaris s’hauran d’adreçar al 061 CatSalut Respon. Aquesta variació suposarà la substitució del número d’urgències dels centres sanitaris pel telèfon 061.

Amb la posada en marxa d’aquesta ampliació fora de l’horari habitual dels CAP, a la Regió Sanitària Lleida el servei 061 CatSalut Respon cobreix ja el 61% de la població, i a l’Alt Pirineu l’activació és efectiva a tot el territori.

061 CatSalut Respon 

Marcant el telèfon 061, un equip de més de 200 professionals, format per teleoperadors, infermers i metges, s’encarregarà de resoldre qualsevol dubte, consulta o problema de salut, directament o mobilitzant els recursos d’urgència (metge o infermera de capçalera) o emergència (unitats del SEM) més adients per al malalt.

Segons el Departament de Salut, aquest canvi permet assegurar una resposta immediata de totes les trucades, l’assignació del recurs sanitari més adequat a la demanda que fa el ciutadà, alhora que augmenta la qualitat de l’assistència rebuda telefònicament, ja que els professionals del 061 CatSalut Respon poden accedir a les dades mèdiques del pacient en el moment de la trucada, a través de la Història Clínica Compartida (HC3).

L’entrada en funcionament d’aquest servei no comporta cap altre canvi en l’organització i dispositius sanitaris del territori. Es mantenen els horaris de funcionament dels centres, els telèfons habituals de contacte, el nombre de metges i infermers encarregats de fer l’atenció a domicili i la forma en què s’activarà la seva mobilització.

Així mateix, es pot accedir al servei 061 CatSalut Respon a través de l’smartphone descarregant l’app 061 CatSalut Respon. Si es truca a través d’aquesta aplicació, el 061 reconeix la localització de la persona i, si també s’afegeix el número de la targeta sanitària, les dades de salut de l’usuari en el mateix moment de la trucada. L’app també ofereix informació d’interès, la localització dels equipaments sanitaris, les farmàcies de tot Catalunya, així com vídeos de primers auxilis. El 061 CatSalut Respon està operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.