Lloguer de vehicles i furgonetesw RENTALG

Divendres passat TV3 va obtenir uns importants índexs d’audiència amb l’emissió del biopic sobre la biografia d’Alfred Hitchcock, dirigit per Sacha Gervasi i amb interpretacions de luxe com la d’Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scatlet Johansson, Jessical Biel o Toni Collette, bastant més per damunt en l’artístic que en la narració de la pròpia història, focalitzada en l’etapa prèvia al rodatge de Psicosis i a la relació de desconfiança amb la seva dona.

Completant l’homenatge, aquest dimecres 29 d’abril es compliran 40 anys de la mort d’Alfred Hitchcock i un altre canal, el TCM vol recordar-lo dedicant les 24 hores d’emissió al mestre del suspens.

Durant tot el dia TCM oferirà un total de 14 pel·lícules que abasten quatre dècades de la seva filmografia, títols com Con la muerte en los talones, Extraños en un tren, Rebeca… Una programació especial que estarà comentada pel director Koldo Serra, que ha triat especialment tres dels títols més representatius del director anglès: La ventana indiscreta, Frenesí i Psicosis.

Amor de mare, el primer curtmetratge que vaig codirigir al costat de Gorka Vázquez, “és pur Psicosi”, explica Koldo Serra. “La casa en la qual transcorre tot el curtmetratge és clavada o molt similar a la casa de Norman Bates. És en blanc i negre; té una fotografia molt similar i hi ha diversos elements directament robats de Psicosis, com a ocells dissecats per la casa i una figura materna bastanta castradora, que està interpretada per Mariví Bilbao. Fins i tot la música té una mica de la Bernard Herrmann. És evident que ens agradava Psicosis”, afirma el director basc.

Alfred Hitchcock va néixer a Anglaterra el 13 d’agost de 1899. Va treballar com rotulista en l’etapa muda del cinema i va ser guionista abans que director. “Ell agraïa venir del cinema mut perquè aquesta era la puresa. Era contar una història únicament amb imatges. De fet, tu pots veure una pel·lícula de Hitchcock en silenci, sense so, i entens el noranta per cent de la trama per com planifica i com munta”, explica Koldo Serra.

A Gran Bretanya Alfred Hitchcock va realitzar la primera part de la seva filmografia. En 1939 va rebre un telegrama del productor americà David O. Selznick, que li proposava rodar a Amèrica una pel·lícula sobre l’enfonsament del Titanic. Hitchcock va creuar l’Atlàntic, però va acabar adaptant una novel·la: Rebeca.

Així va començar la seva etapa americana. La seva connexió amb el públic va ser tal, que la gent no anava al cinema a veure un film protagonitzat per Cary Grant o James Stewart, sinó una pel·lícula d’Alfred Hitchcock. Ell era l’estrella. “En el cartell de Psicosis apareix dient als espectadors que el que arribi tard no entra al cinema”, recorda Serra. “A més, gràcies a la sèrie de televisió Alfred Hitchcock presenta va entrar en totes les llars americanes”, afegeix.

Hitchcock era morbós i fetitxista. Tenia fama de misogin i estava obsessionat per una classe de dona que van encarnar en les seves pel·lícules actrius com Kim Novak, Tippi Hedren o Grace Kelly. “Jugava tota l’estona amb l’espectador”, afirma Koldo Serra. “Li treia deliberadament informació o la hi donava per a generar suspens. Ell era molt conscient de què havia d’ensenyar, què no havia d’ensenyar, què comptar i què no comptar”.

L’home que havia plasmat en les pantalles les formes més variades de morir i de matar va tenir, no obstant això, un final de vida d’allò més afable: va morir tranquil·lament en el seu llit. Quaranta anys després de la seva mort, els espectadors de TCM podran deixar-se tranquil·lament escanyar (la forma d’assassinat favorita de Hitchcock) veient el millor del seu cinema i sense trencar el confinament.

Dimecres, 29 de abril, 40 ANIVERSARI a TCM (Movistar+, Vodafone, Orange, Sky,…)
03:40 La soga (Rope, 1948)
04:55 Rebeca (Rebecca, 1940)
07:00 Sospecha (Suspicion, 1941)
08:40 Cortina rasgada (Torn Curtain, 1966)
10:40 Extraños en un tren (Strangers on a Train, 1951)
12:20 El hombre que sabía demasiado (The Man Who Knew Too Much, 1956)
14:15 Los pájaros (The Birds, 1966)
16:15 La ventana indiscreta (Rear Window, 1954)
18:05 Yo confieso (I Confess, 1953)
19:35 Con la muerte en los talones (North by Northwest, 1959)
21:50 El cine según: Hitchcock por Koldo Serra (2020)
22:00 Psicosis (Psycho, 1960)
23:45 Falso culpable (The Wrong Man, 1957)
01:25 De entre los muertos (Vertigo, 1958)
03:35 Frenesí (Frenzy, 1972)

Agricultura de proximitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.