
El consell de govern extraordinari de la Universitat de Lleida (UdL) celebrat aquest divendres ha rebutjat trencar les relacions que la institució té amb Israel. Això després de sotmetre a votació la moció presentada pel col·lectiu que fa dues setmanes que acampa a l’edifici del Rectorat en suport a Palestina.
El punt ha rebut 13 vots a favor del trencament immediat de les relacions, 26 vots en contra (i favorables a revisar els llaços existents) i 3 abstencions. Coneguts els resultats, els concentrats al claustre del Rectorat per seguir la votació han mostrat la seva “enorme decepció” amb la institució lleidatana i han denunciat que la decisió prioritza els “interessos econòmics” enfront dels “drets humans”.
El rector de la UdL, Jaume Puy, ha recordat que la institució lleidatana va publicar a principis d’abril un comunicat en què ja es comprometia a revisar les relacions acadèmiques que manté amb les institucions israelianes “que puguin anar contra els estatuts de la UdL“. Després del consell de govern d’aquest divendres, Puy ha dit que la universitat “mantindrà aquesta posició, però això no exclou que es puguin trencar relacions en els casos que es consideri”. El rector ha remarcat que aquest possible trencament dels llaços amb Israel “no serà de manera immediata, sinó després d’analitzar les circumstàncies concretes de cada cas en particular”.
La UdL té actualment un projecte vinculat a la sostenibilitat ambiental amb la participació d’una universitat israeliana, així com intercanvis d’estudiants (Erasmus) o professionals entre institucions i altres sol·licituds. En aquest sentit, Puy ha manifestat que demanaran “informació” de les persones objecte d’aquestes iniciatives i si s’escau actuaran “en conseqüència”.
Decepció entre els acampats i escridassada a Puy
Els joves que fa dues setmanes que acampen al claustre de l’edifici del Rectorat de la UdL de Lleida en suport a Palestina s’han concentrat en aquest mateix espai per seguir el desenvolupament del consell de govern, que s’ha fet via telemàtica i en el qual no ha prosperat la moció que havia impulsat el col·lectiu per posar fi a les relacions entre la UdL i Israel.
Després de conèixer els resultats, dues portaveus del col·lectiu han mostrat la seva “enorme decepció” amb la institució. La decisió “diu molt de l’ètica moral que tenim en aquesta universitat” i prioritza els “interessos econòmics” de la UdL en comptes dels “drets humans”, han lamentat. Amb tot, el col·lectiu ha dit que mantindran una reunió per “decidir què és correcte” a partir d’ara, però han deixat clar que “seguirem fent pressió”.
El col·lectiu s’ha desplaçat fins a la sala on el rector de la UdL, Jaume Puy, ha dut a terme la roda de premsa per valorar la votació. A la seva arribada, els joves l’han escridassat amb diferents crits com “Israel assassina, UdL patrocina” o “rector dona la cara”. Després han permès l’atenció als mitjans i un cop acabada han tornat a protestar.






Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.