
La comissió negociadora del Conveni col·lectiu del sector de la Construcció de la demarcació de Lleida ha acordat un increment salarial del 2,25% per a l’exercici 2020.
L’increment és el mateix que el fixat l’any anterior i s’estableix que la pujada per al 2021 sigui del 2,50%. L’acord, signat aquest divendres entre la Federació de Gremis de la Construcció de Lleida i els sindicats UGT i CCOO, fa un pas endavant en matèria d’igualtat, entre altres avenços.
L’àmbit d’aplicació d’aquest acord, que té una vigència de tres anys (2019-2021), afecta a tots els treballadors i empreses que tenen el seu centre de treball les comarques lleidatanes i que realitzen les activitats relacionades amb el sector de la construcció.
L’ increment salarial pactat per aquest 2020 serà del 2,25% respecte a les taules salarials vigents a 1 de gener del 2020. Per a l’any 2021, es preveu que l’augment salarial sigui del 2,50%.
Pel que fa a les hores extraordinàries, aquestes passaran a distingir els dies feiners dels festius. En el primer cas, es remuneraran a raó de l’hora ordinària dels conceptes salarials del conveni, amb un increment del 40%, i en el cas dels festius, l’increment serà del 75%.
L’acord també fa un pas endavant en matèria d’igualtat i, en aquest sentit, s’introdueix el compromís d’assolir la igualtat de dones i homes en l’àmbit laboral, la igualtat de tracte i la no discriminació per raó de gènere, així com també l’eliminació d’estereotips, fomentant el valor d’homes i dones en tots els àmbits.
També s’incorpora la previsió del Reial decret-llei de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació.
En relació amb els permisos i llicències, el conveni s’adapta a les recents modificacions de l’Estatut dels Treballadors en matèria d’igualtat, introduint el permís de lactància. També es clarifica, entre altres aspectes, que es considera desplaçament a efectes de permisos i llicències que la treballadora s’hagi de desplaçar a més de 100 quilòmetres a comptar des del seu propi domicili.Finalment, pel que fa a les contingències comunes, el conveni també fixa que les empreses abonaran el 60% de la Base Reguladora durant els tres primers dies de la primera baixa de l’any.
En quant a les contingències professionals, es determina que quan tingui lloc accident o malaltia professional, amb independència de les prestacions que percebi la persona treballadora, l’empresa abonarà el 100% de les pagues extraordinàries que li correspongui.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.