Zona forestal cremada per l'incendi de Torrefeta al municipi d'Oliola, a la Noguera.

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

El Govern ha aprovat aquest dimarts un paquet de mesures urgents per prevenir incendis i restaurar els danys dels últims focs a Lleida i a les Terres de l’Ebre, amb una reserva del fons de contingència de 10 milions d’euros.

Les actuacions inclouen la contractació de personal i maquinària per recuperar les zones afectades i la redacció del Pla de prevenció d’incendis del Parc Natural dels Ports i de la Reserva Natural de Mas de Melons, que estarà enllestit entre finals de 2025 i el primer trimestre de 2026.

Mapfre

El Govern també actuarà sobre 1.000 hectàrees per crear paisatge de mosaic, amb l’objectiu de dificultar que els focs puguin saltar entre masses forestals.

Més efectius i nous vehicles contra incendis

L’acord preveu el reforç del Grup Especial de Prevenció d’Incendis Forestals (GEPIF) amb tres noves unitats estratègiques per a la Segarra, les Terres de l’Ebre i el sud de les comarques de Girona. Aquestes unitats suposaran la incorporació de 36 nous efectius.

També s’ampliaran els mitjans disponibles amb quatre camions polivalents amb braç desbrossador, vuit pick-ups amb quid d’aigua, dos tractors forestals, quatre robots desbrossadors teledirigits i dues biotrituradores.

Tala d’arbres i paisatge de mosaic

El Departament de Territori durà a terme la recuperació de mil hectàrees d’hàbitats abans del juny de 2026, en col·laboració amb els departaments d’Agricultura i Interior.

Segons la consellera de Territori, Sílvia Paneque, algunes zones del Baix Empordà i el Baix Ebre seran objecte de tala d’arbres i gestió forestal per recuperar el paisatge de mosaic i reduir el risc d’incendis de sisena generació, agreujats pel canvi climàtic.

Ajuts i finançament extraordinari

El Govern ha anunciat:

  • 2 milions d’euros en ajuts per a les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF).

  • Una unitat mòbil amb connectivitat via satèl·lit per garantir la comunicació en emergències.

  • Una ampliació fins a 28 milions d’euros per millorar infraestructures viàries rurals.

  • 50 milions d’euros en préstecs amb interès bonificat a través de l’Institut Català de Finances per afrontar emergències.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.