SOC
Imatge d'una oficina del SOC

ilerdent

El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, ha atribuït l’augment de l’atur a Catalunya en 10.853 persones a l’octubre a l’endarreriment de la finalització de la temporada d’estiu, que cada cop mes s’allarga fins a final de setembre.

“Tenim uns increments d’atur semblants a l’inici de la crisi, però aleshores era per destrucció de llocs de treball i ara és per finalització de la temporada turística, ha comparat Ginesta. D’altra banda, el Govern celebra la nova disminució interanual del nombre d’aturats (23.874 persones menys que ara fa un any), amb l’excepció de Lleida, on el secretari ha dit que “caldrà analitzar” l’increment interanual.

En termes generals, Ginesta valorat positivament “l’estabilització a l’alça” de les afiliacions a la Seguretat Social i la reducció dels temps de permanència a les llistes de l’atur, “amb les millors dades dels últims 10 anys”.

CCOO alerta d’ocupació precària, desigualtats d’accés a la feina i escassa cobertura social

El sindicat considera que calen més recursos per a polítiques actives d’ocupació adreçades especialment a persones aturades de llarga durada i a combatre el preocupant atur femení. I per això, també cal més personal i millors condicions de treball per tal de dur a terme aquestes tasques de la millor manera.

És clau el trasllat, als convenis col·lectius, tant de l’Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) com del Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva (AENC). La millora dels salaris, començant pel salari mínim, és el que dona estabilitat i garanteix la sostenibilitat del sistema de pensions i del model de benestar. Cal recuperar el paper central de la negociació col·lectiva.

Defensa un nou model productiu basat en ocupació de qualitat, estable i amb garanties, en sectors que aportin valor afegit, innovadors i competitius. No podem acceptar el patró de creixement inestable i vulnerable que s’està generant.

Creu que cal dotar la Inspecció de Treball de personal format i especialitzat en gènere que pugui actuar d’ofici per detectar i identificar discriminacions laborals, sobretot en professions feminitzades.

Es reafirma en l’exigència al nou Govern de la necessitat de derogar la Reforma Laboral per garantir els drets de les persones treballadores, afavorir l’estabilitat i combatre la precarietat laboral, a través del diàleg social.

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.