ilerdent
El Govern té previst portar després de l’estiu a la reunió bilateral amb el Ministeri de Foment un acord ”solemne” que reflectirà ”l’exigència d’inversions” per a la línia R12.

Aquest acord inclourà la posició de la part catalana sobre aquesta línia ferroviària entre Lleida, Manresa i Barcelona amb les conclusions de l’estudi encarregat per la Diputació de Lleida a l’Institut Cerdà i les aportacions dels ajuntaments i els consells comarcals.

Segons el conseller de Territori, Damià Calvet, el servei actual és ”inacceptable” i cal invertir en vies, catenària, nous combois i també estacions. Calvet ha reiterat la necessitat de comptar amb un ”traspàs íntegre” d’aquesta línia per poder-la gestionar com la de la Pobla.

La reunió de la Plataforma per a la millora de la línia de tren Lleida – Manresa – Barcelona ha convingut aquest divendres portar una posició catalana ”molt clara”, que inclogui les consideracions dels ajuntaments, consells comarcals i la Diputació de Lleida, a la taula del Ministeri de Foment.

Segons ha explicat el conseller Calvet, la previsió és ”solemnitzar” un acord abans de l’estiu perquè el firmin tots els integrants de la Plataforma, entre administracions locals, sindicats i patronal, i traslladar-lo a la biliateral amb Foment a la tardor. Tot plegat, ha afegit Calvet, amb l’objectiu d’oferir el millor servei possible en transport públic, ”perquè forma part de les necessitats de la gent i el territori”.

Segons el conseller, la línia R12 entre Lleida i Cervera serveix a un 70% de la població de la demarcació però només l’utilitza un 1’8% d’aquesta, per tant hi ha un desfàs que és ”inacceptable” i justifica la necessitat d’inversions. En aquest sentit, Calvet ha recordat que dels 4.000 MEUR del Pla de rodalies promès fa 10 anys només se n’ha percebut un 14% i hi ha una part important que hauria d’anar per l’R12.

En aquest sentit, el titular de Territori ha matisat que la inversió s’ha de fer en vies, catenàries, talussos que poden provocar incidències i també estacions. Tot plegat per solucionar qüestions com el fet que els límits temporals de velocitat dels trens siguin de 55 Km/h, ”propis del segle XIX i no del segle XXI perquè l’Estat els ha deixat cronificar”.

El conseller Calvet espera que l’acord sigui la base per a la reunió bilateral que calcula que serà a la tardor, una vegada es constitueixi el nou govern espanyol després de les eleccions general i també les municipals d’aquest maig.

A partir d’aquí, confia que es fixi un calendari d’inversions perquè sense aquestes ”mai es podrà donar un bon servei”. Seria quan aquestes inversions estiguin ja materialitzades, ha conclòs el conseller, que es reclamarà el traspàs íntegre de la línia, com passa amb la de la Pobla de Segur i en la qual considera que s’ha demostrat la major eficiència per part del Govern.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.