El Pla Iglú ha atès 605 persones en els 163 dies que ha estat actiu

El dispositiu ha millorat en qualitat amb la disposició de llits en lloc d’hamaques, l’ampliació de l’horari, l’àpat complet del sopar i altres serveis

0

L’Ajuntament de Lleida ha atès 605 persones en el marc del Pla Iglú des que es va posar en marxa el 4 de novembre la pavelló 4 de Fira de Lleida.

A l’espera de divendres per tancar el nombre total d’allotjaments, s’han registrat 10.050 pernoctacions. Les persones allotjades han estat majoritàriament homes i únicament hi han pernoctat 35 dones. La comparativa amb anys anteriors, indica que és tracta de l’any amb menys persones acollides al Pla Iglú del darrer quinquenni.

La nit amb més pernoctacions va ser el 30 de març, amb 91 allotjaments al pavelló.

La regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, ha explicat que enguany l’operatiu ha millorat la qualitat amb diverses accions i n’ha destacat la bona gestió.

Entre altres, s’han canviat les hamaques per llits, l’ampliació de l’horari d’obertura del recurs (a les 18 h), la incorporació de l’àpat complet per sopar i afegint els serveis de consigna i bugaderia.

Aquestes dies s’ha anat fent el procés de desescalada per informar com queda la situació i per fer seguiment dels plans de treball que s’ha dissenyat amb les diferents persones que s’han volgut acollir als serveis de suport i acompanyament social dissenyats per treballadores i educadores socials de l’Àrea d’inclusió.

Les persones més vulnerables (dones, menors de 22 anys desprotegits, persones malaltes, etc.) seran acollides a l’Alberg Jericó.

Dispositiu per prevenir les conseqüències del fred

El Pla Iglú s’organitza per prevenir les conseqüències del fred a les persones que estan en situació de carrer o a les que estan en habitatges que no reuneixes condicions mínimes per passar l’hivern. A més, pretén generar mecanismes d’adhesió a plans de treball socioeducatius que permetin la sortida de la situació de sensellarisme.

La Paeria fa la gestió, l’atenció social i la direcció els recursos humans necessaris per a l’operatiu, en coordinació amb els cossos de seguretat i Protecció Civil.

Enguany, la gestió de l’espai, ubicat al pavelló 4 de Fira de Lleida, ha anat a càrrec de Sant Joan de Déu que ha estat l’adjudicatària del contracte i cal sumar l’acollida i atenció que fa l’alberg Jericó per a persones especialment vulnerables.

El nombre de persones ateses és el més baix dels darrers cinc anys, tot i que l’impacte de persones en recerca de fina és molt elevat.

Així, el recurs afavoreix una alternativa a persones que estan de pas per la ciutat en busca de feina, a les que s’ofereix uns dies de pernoctació fins que troben un altre recurs. La regidora Sall ha explicat que l’àrea d’inclusió observa que les persones sense llar en situació de cronicitat segueixen volent-se mantenir al marge del recurs, només fent-ne ús en situacions de molt fred i dificultant el seguiment d’un procés d’inclusió.

En aquests casos, es compta amb educadors de carrer que realitzen tasca informativa i de suport i acompanyament a les persones per minimitzar els riscos.

Arribada de persones en recerca de feina

Des del mes de gener, han arribat al voltat de 150 persones a la ciutat en recerca de feina, que, tot i que no complien amb el perfil del Pla Iglú, podien tenir uns dies de pernoctació per evitar estar al carrer i cercar un allotjament.

A partir del tancament del dispositiu del Pla Iglú, l’atenció social per persones que puguin arribar en recerca de feina es centralitzarà a l’àrea d’atenció social a Inclusió, al Centre Cívic del Centre Històric.

Fins dilluns, que són dies festius, es farà cribratge de situacions sobrevingudes de persones que ja no poden pernoctar a iglú per tancament o recent a arribades a Lleida des de Panera 7 en l’horari de 10 a 12 i de 17 a 19 h.

S’hi farà atenció i acollida d’urgència o altres necessitats bàsiques (àpats o entrepans) fins al dilluns dia 18 inclòs si són situacions de risc. El dimarts seran atesos des d’atenció social a Inclusió.

A partir del dimarts 19, l’atenció es farà a Inclusió, per a informació, acollida i atenció social per a persones sense llar de la ciutat i seguiment de casos de tractament social i intervenció socioeducativa.

L’horari d’atenció serà de 10 a 13 h de dilluns a divendres.

Pel que fa a l’atenció social a persones nouvingudes, per a informació de la campanya agrària i detecció i intervenció en casos de risc, es farà des de la mateixa àrea d’Inclusió, les tardes de dilluns a divendres, de 15 a 18.30 h.

D’aquesta manera, els casos de risc o complexitat social faran ús dels serveis habituals, com menjador, allotjament a Jericó o altres, prèvia diagnosi i derivació de l’equip tècnic

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.