El 35è Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya tancarà aquest diumenge portes després de rebre la visita de prop de 14.000 persones, una xifra similar a l’any passat, i fixant ja l’horitzó en la divuitena edició que es farà a Mollerussa i que arribarà amb canvis i un replantejament del format.
Ho ha anunciat aquest dissabte l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, en la roda de premsa de balanç del certamen que ha fet acompanyat del regidor de Cultura, Joan Ramon Domingo, i de Diana Solé, directora de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila i coordinadora, juntament amb Josep Miquel Varea, del certamen, que aquest diumenge tindrà com a activitats destacades un vermut amb la companyia de l’orquestra &The Band a migdia i l’espectacle del físic Dani Jiménez que el clourà a la tarda.
Solsona ha fet una valoració positiva posant èmfasi en els 3.300 alumnes que han participat del centenar de visites guiades que s’han dut a terme i també en la participació de d’arreu de Catalunya en les dues trobades professionals que s’hi ha dut a terme, una pensada per sector bibliotecari i l’altra per al de la docència. En aquest sentit, ha dit que, per Mollerussa, el saló “és una aposta estratègica de ciutat” i la divuitena edició del certamen a la capital del Pla d’Urgell “pot ser una bona efemèride per a reformar-nos promovent la vessant més professional i sense descartar un canvi de dates”.
Diana Solé ha explicat, per la seva part, que per donar-hi aquest nou impuls i, un cop arribats a la majoria d’edat, tornar a mirar el saló amb ulls d’infant, s’ha acordat amb el Consell Català del Llibre Infantil I Juvenil, promotor del certamen i coorganitzador juntament amb l’Ajuntament a través de la biblioteca, realitzar un seguit d’enquestes tant als centres escolars que l’han visitat com també al públic en general a través d’un qüestionari en línia. L’objectiu és captar-ne les necessitats i les opinions per contribuir a fer “una sacsejada”.
Pel que fa a les activitats, Josep Miquel Varea ha indicat que s’ha notat un repunt del públic assistent a la vintena d’activitats programes en el marc del saló, sent l’espectacle sobre l’elefant rosa Pomelo i la presentació del llibre Lo Parrot, el bandoler, les més populoses així com l’actuació del Teatre Arrossegat. També ha destacat la visita de nombrosos professionals d’arreu de Catalunya en cap de setmana interessats en els productes de les 25 editorials representades a través dels més de 5.000 llibres exhibits en 7 mostres temàtiques.
Cal destacar també la presència al saló, que va ser inaugurat per la nova consellera de Cultura, Maria Àngela Vilallonga, de set autors que han explicat la seva feina als escolars i que han estat enguany els il·lustradors Gusti i Cristina Losantos, i els escriptors Pep Molist, Joan Rioné, Muriel Villanueva, Jordi Folck i Ivan Ledesma.
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.