ramader

La posada en funcionament al novembre de la plataforma de Gestió Telemàtica Ramadera (GTR) ha ocasionat algunes queixes entre el sector ramader.

La primera petició que ha expressat el col·lectiu és la necessitat d’un acompanyament intens a les persones grans que no estan acostumades a les noves tecnologies. Per ells, no és una solució haver de pagar a una gestoria per poder fer aquests tràmits.

Així mateix, el president de la Federació d’Entitats Catalanes de Ramaders d’Oví i Cabrum (FECOC), Xavier Rivera, demana també bones connexions d’internet a tots els pobles i un sistema informàtic àgil, “fet que ara no és dona”, ha remarcat.

Rivera ha explicat que en més d’una ocasió s’han trobat amb un camió carregat d’animals i el sistema informàtic per gestionar els papers del trasllat col·lapsat.

Per tot plegat, demana a l’Administració un programari que no doni aquests errors. Aquest ramader ha detallat que de moment disposen d’un llibre on en casos puntuals poden recórrer als tràmits manuals.

Per Rivera la realitat és que “el sistema cau massa sovint i això comporta dificultats a l’hora de traslladar els animals”.

Mentre, el coordinador territorial de les comarques de muntanya d’Unió de Pagesos (UP), Joan Guitart, també ha lamentat els problemes que ha ocasionat la posada en marxa de la plataforma de Gestió Telemàtica Ramadera (GTR), ja que considera que el canvi es va fer “molt ràpid” i és un sistema que no funciona en zones on no hi ha cobertura d’internet.

“Si en pobles de muntanya no tenim cobertures ni facilitem als ramaders l’adaptació als sistemes informàtics, ho tenim molt complicat i ens trobem molt penjats”, ha afirmat.

Guitart ha detallat que tot el sector ramader se’n veu afectat i que el nou sistema ha generat “inquietud”.

Així, reconeix que en diversos casos han hagut d’optar per pagar els serveis d’una gestoria o una entitat col·laboradora per poder fer aquest tràmit.

“No hauria de fer falta haver de contractar a algú ni gastar diners per fer una feina que hauríem de saber fer o que algú ens ajudés a fer-la”, ha assegurat el coordinador territorial d’UP, que afegeix que les noves tecnologies comporten molts cops un tracte “més fred” als pagesos.

Per la seva banda, Rivera ha reconegut que tothom està “abocat a les gestions telemàtiques” però creu que l’acompanyament hauria d’haver estat “més intens”.

Per aquest ramader, quan el programa funcioni bé i no doni errors i a tot arreu es disposi d’una bona connexió d’internet a casa, aquest acabarà sent un sistema àgil i fàcil i evitarà molts desplaçaments a les oficines comarcals.

Des del sindicat han demanat al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que posin eines a disposició dels ramaders per ajudar-los a fer els tràmits i tenen constància que en algunes oficines comarcals ja s’han habilitat ordinadors, amb una persona que els assessora, amb aquest objectiu.

Guitart també ha dit que estan veient que els errors de la plataforma web s’estan solucionant i que espera que els ramaders puguin anar aprenent el nou sistema, ja que reconeix que és més àgil. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.