Endesa ha guanyat durant 832 milions d’euros durant el primer semestre, xifra que representa un descens del 26,2% en relació al mateix període de l’any passat, segons ha comunicat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
L’empresa ha atribuït aquests resultats a un “context de mercat advers” per l’encariment de les matèries primeres energètiques, especialment el gas, i del preu mig dels drets d’emissió de CO2, que també s’ha traduït en un major augment del preu de la llum en el mercat majorista fins a duplicar-se respecte al primer semestre del 2020. Respecte als ingressos, van augmentar un 15,6%, fins als 10.272 milions d’euros mentre que l’Ebitda va retrocedir fins als 1.879 milions d’euros, un 18,8% menys.
El conseller delegat de la companyia, José Bogas, ha destacat que la conjuntura del mercat energètic espanyol “no està beneficiant les companyies elèctriques com Endesa ja que tenim venuda a clients energia a preus menors del què està marcant el pool”.
D’altra banda, Endesa ha anunciat que dona per tancat tot el seu negoci de generació d’electricitat amb el carbó i ha explicat que la producció peninsular lliure d’emissions de CO2 en el primer semestre arribi al 88% del total, en línia de l’objectiu d’arribar fins al 89% el 2023.
A més, ha detallat que la cartera total de renovables ha augmentat en 11.000 MW en comparació al 2020, fins als 52.900MW, i que disposa en fase d’execució plantes solars i eòliques que sumen 2.500 MW.
Quant a l’evolució del mercat de comercialització de l’electricitat, Endesa ha registrat un augment de l’energia distribuïda a través de les xarxes del 9% i de l’energia comercialitzada al conjunt dels seus clients finals del 2%. Pel que fa a la mobilitat elèctrica, a finals de semestre tenia habilitats 8.000 punts de recàrrega, un 6,6% més que a finals de març.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.