
Els nous gestors del Cafè del Teatre de Lleida volen situar-lo com un referent en el “mapa” de sales de concerts de Catalunya i l’Estat.
Entrevistats per l’ACN, dos dels quatre socis que recentment s’han quedat amb la concessió d’aquest equipament municipal, Jokin Bielsa i Sebastià Casanovas, han destacat el valor que suposa que Lleida estigui situada a mig camí entre Barcelona, Saragossa i Euskadi, Madrid i València.
Creuen que així es pot aprofitar la parada de grups importants que puguin estar de gira. Després d’arrencar el projecte amb un primer concert, ja pensen en fer canvis per convertir el Cafè en un espai “còmode per tothom” i avancen novetats com un cicle de concerts de migdia pensats per a públic familiar.
D’aquesta manera, afegeix, no caldrà que la gent de Lleida i els seus voltants hagi de marxar tant a fora per poder veure grups de nivell. Bielsa remarca que la sala hi és, la ciutat també i el públic encara més.
En aquest sentit, Jokin Bielsa afegeix que els quatre socis volen prendre decisions per igual, com si es tractés d’una “anarquia democràtica”. Fa anys que es coneixen d’anar junts a molts concerts per diferents sales i ara volen aplicar tot aquest coneixement al Cafè del Teatre.
Aquests primers dies ja han començat a viure aquesta nova “aventura” i remarquen que malgrat programar un concert pot ser fàcil, darrera una sala hi ha molta feina i la cosa més insignificant pot suposar moltes gestions.
A banda d’intentar captar grans artistes internacionals, el Cafè del Teatre també esdevindrà un punt de referència per tal que formacions musicals del territori hi puguin presentar els seus discs. Serà una programació “multinivell” amb l’objectiu que hi hagi activitat musical cada setmana.
Així mateix, es mantindrà la programació de festivals que ja es venien fent de fa anys, com el de Jazz, el Músiques Disperses o l’Interfado, entre d’altres. “Estem oberts a tots els estils” remarquen, però també a altres propostes com exposicions d’art.
Sempre condicionats per les restriccions per la covid-19, els nous gestors ja tenen programats una quarantena de ‘bolos’ fins a l’estiu de 2022. A més, han anunciat un nou cicle de concerts – vermut al migdia, pensats perquè els famílies amb nens puguin gaudir de la música en directe.
D’altra banda, també estan treballant en qüestions per fer més “còmode” el Cafè, amb la ubicació d’una consigna per guardar jaquetes i objectes personals del públic, un camerino pels artistes, la renovació de l’escenari i la millora de la il·luminació de les actuacions, entre d’altres. ACN
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.