pavellons
Imatge de l'allotjament preparat per acollir fins a 122 temporers al pavelló 3 de Fira de Lleida, l'1 de juny del 2020
Lloguer de vehicles i furgonetesw RENTALG

L’Ajuntament de Lleida clou aquest diumenge el projecte d’acollida a persones temporeres que des l’1 de juny ha ofert 14.500 pernoctacions a 1.006 usuaris als pavellons dels Camps Elisis.

Durant 100 dies s’han fet en aquets pavellons 1.807 atencions socials, 451 atencions laborals i s’han vehiculat 125 insercions laborals. Hi han treballat 30 professionals i més de 80 voluntaris.

Printlleida

La regidora de Persones, Mariama Sall, ha agraït la implicació dels professionals i voluntaris i ha assenyalat que “la Paeria ha estat capaç de donar una resposta àgil i ràpida malgrat les dificultats causades per l’avançament de la campanya agrària i la covid-19”. A més, s’han dut a terme un total de 55 proves PCR a persones que feien ús dels serveis, amb un total de 43 positius.

Sall ha remarcat que la Paeria comença a treballar en el projecte del 2021 i que s’ha palesat la necessitat de disposar d’un recurs que cobreixi les necessitats bàsiques de les persones temporeres.

El projecte es va posar en marxa l’1 de juny amb l’adaptació de les instal·lacions de Fira de Lleida (pavelló 3 i, a partir del 16 de juny, el pavelló 4) per tal de donar una resposta humanitària a les persones que arriben a Lleida buscant feina en la campanya agrària i, alhora, atendre les necessitats derivades de la covid-19.

En el projecte hi han estat implicades la Regidoria de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Urbanisme, Medi Ambient, Protecció Civil, Cooperació, Guàrdia Urbana, Prevenció de Riscos, Salut i l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO).

Així mateix, la xarxa d’entitats del tercer sector ha treballat en l’organització i gestió dels serveis: Fundació Sant Joan de Déu, Fòrum de cohesió social (FOCCS), Creu Roja, Cáritas Diocesana, Fundació Arrels Sant Ignasi, Adra, Associació Antisida de Lleida, Banc d’Aliments i Fruita amb Justícia Social.

En el mateix sentit, les entitats, associacions d’empresaris agrícoles i sindicats de treballadors Unió de Pagesos, Fundació Pagesos Solidaris, UGT i CCOO han tingut una participació activa en temes d’inserció laboral i per vetllar pels drets laborals de les persones temporeres.

Eixos del projecte

La Paeria ha explicat que el programa ha volgut cobrir les necessitats bàsiques dels usuaris a través de dos eixos clau.

Per una banda, l’Oficina Única d’atenció sociolaboral, gestionada per professionals de l’IMO, per persones contractades amb Plans d’Ocupació de la Generalitat i amb el suport de Sant Joan de Déu.
Per l’altra, els serveis de cobertura de les necessitats bàsiques, gestionats per entitats del tercer sector social. En aquest apartat, s’han ofert serveis de dutxes, alimentació (dos àpats, esmorzar i sopar, que es va ampliar amb dinar durant el confinament perimetral del Segrià), consigna, allotjament temporal d’urgència (amb un total de 275 places, de les quals, 120 al pavelló 3 i 155 al pavelló 4), mediació, informació sindical, punt d’informació/atenció a la salut i servei de connectivitat.

Procés de finalització del projecte

Coincidint amb la fase final de la temporada agrària, el 25 d’agost es va tancar el pavelló 4 i es va oferir a les darreres persones que hi pernoctaven el trasllat al pavelló 3, que ha continuat en servei fins al 7 de setembre.

Els usuaris/es amb vulnerabilitat social (persones grans, joves, situacions relacionades amb la salut o altres), han estat derivades a altres recursos d’allotjament a la ciutat (Hostal Jericó amb seguiment professional des de l’Àrea d’Inclusió Social i pisos de Cáritas Diocesana).

En ser una necessitat de ciutat i de salut comunitària, es mantenen fins al 13 de setembre, als Camps Elisis, el serveis de dutxes, consigna i connectivitat i s’han obert a les persones que ho sol·licitaven o que ja no pernoctaven a l’allotjament. Actualment, es duen a terme unes 100 dutxes diàries i aproximadament 40 persones fan ús de la connectivitat. L’Ajuntament traslladarà pròximament el servei de dutxes i de consignes a un altre emplaçament.

L’Ajuntament ha explicat que en el procés de finalització del projecte d’atenció a persones temporeres s’han facilitat 22 bitllets de transport a ciutats d’origen o altres, d’acord amb criteris tècnics (empadronament, nou contracte de treball, família, tràmits, etc…).

ilerdent
Venda online de productes de proximitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.