Cristina Casol i Segués
Cristina Casol i Segués (@CnaCasol) Diputada de Junts per Catalunya al Parlament per les Terres de Lleida, Alt Pirineu i Aran

De la passada dècada, del 2010 al 2020, un dels fets més rellevants que podem destacar de Catalunya és l’increment del creixement econòmic, el qual va arribar també de la mà d’esgotar la capacitat de l’aeroport de Barcelona. Avui la decisió de no invertir per ampliar aquesta capacitat de ben segur que serà dolenta per Catalunya i, ara per ara, la inversió està suspesa.

La Temporada

Aquesta és l’única finalitat de l’Estat espanyol: embolicar la troca per no fer la inversió a Catalunya, a costa fins i tot del seu propi benefici o del que suposa per AENA.

El debat a Catalunya l’hem centrat en diversos termes, sobretot en biodiversitat i canvi climàtic, però també en el no perquè no, una postura que, lamentablement no va acompanyada ni d’arguments ni d’alternatives.

Per augmentar la capacitat de l’aeroport, sembla que cal allargar una segona pista, la de mar. Això permetria tenir més vols intercontinentals, vols que no es poden substituir per un viatge amb tren i ara estan limitats en nombre perquè només hi ha una pista llarga. Aquests vols intercontinentals fan créixer l’economia catalana i es contraposen amb els vols low cost turístics.

L’ampliació de la capacitat d’un aeroport en si mateixa no contamina; són els avions que volen els que ho fan, i en una atmosfera que és comuna a tot el planeta. Augmentar el nombre de vols de llarga distància a Barcelona no és tan dolent, fins i tot pot reduir emissions, ja que això substitueix vols més curts, que són els que emeten més CO2.

Respecte als ocells, són els falcons del voltant de l’aeroport, emprats per preservar la seguretat dels avions i dels passatgers, qui els fa marxar.

Pel que fa a la llacuna de la Ricarda, protegir o preservar-la ambientalment és condició indiscutible. Absolutament imprescindible per a tothom, no he llegit ningú que digui el contrari a Catalunya o a Europa. Tothom està d’acord en vetllar per a la protecció de la llacuna i de la xarxa europea d’espais naturals.

Per acabar, no comparteixo la postura d’aquells que renuncien ara a no invertir a Catalunya en un hub internacional, opino que cal una mirada llarga i de País. Catalunya és una terra molt pròspera i aviat tornarà a estar limitada per la capacitat de l’aeroport de Barcelona.

Cristina Casol i Segués (@CnaCasol)
Diputada de Junts per Catalunya al Parlament per les Terres de Lleida, Alt Pirineu i Aran

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.