nuria borras
Els Mossos d'Esquadra, treballant al Canal de Seròs, on s'ha trobat el vehicle de la dona de les Borges Blanques desapareguda amb un cos sense vida a dins
En Comú Podem va registrar al Senat una iniciativa parlamentària en la qual s’insta al Govern a “iniciar un estudi d’avaluació de la perillositat del Canal de Serós i una estadística sobre els accidents, ja siguin mortals o no, ocorreguts a conseqüència de la falta de seguretat de la infraestructura”.
La moció, a més, insta a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre així com a Endesa, propietària del canal, a “construir tanques al llarg de tot el Canal” així com a “que es facilitin salvavides en diferents trams de distància i es millorin totes les mesures de seguretat, impossibilitant els accessos d’automòbils aliens a l’empresa”. El tercer punt de la iniciativa insta també a “establir els mecanismes necessaris perquè tots els canals de les conques hidrogràfiques de l’Estat millorin les seves mesures de seguretat”.

Per a Sara Vilà, senadora d’En Comú Podem i impulsora de la moció, “és terrible i inexcusable que la falta de mesures de seguretat, tant en el Canal de Serós com en altres similars, s’hagi cobrat ja la vida de punts veïns i veïnes i que ni tan sols existeixi una estadística oficial que comptabilitzi aquestes tràgiques defuncions”.

La senadora Vilà apunta a més que “els veïns i les veïnes tenen motius de sobres per a denunciar la situació d’abandó que sofreixen, perquè porten anys reclamant més seguretat”. La senadora d’En Comú Podem assenyala també que “tant la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre com Endesa, empresa que explota el Canal de Serós, tenen la responsabilitat de posar-se a la feina immediatament per a solucionar unes manques que s’estan cobrant vides humanes, i aquesta tasca ha de realitzar-se també en tots aquells canals que es troben en deficients condicions de seguretat”.

Amb gairebé 25 quilòmetres de recorregut, el Canal de Serós és una infraestructura hidràulica posada en funcionament fa més d’un segle, en 1914, quan va ser concebuda per al transport d’aigües i el seu aprofitament hidroelèctric.

El passat 2 de febrer Núria Borràs, professora en l’Institut Manel Montsuar de Lleida, va perdre la vida en un tràgic accident que, una vegada més, va tenir lloc en el Canal de Serós.

A pesar que no existeixen estadístiques oficials, tan sols en els últims anys es comptabilitzen fins a 11 víctimes mortals en diferents canals com el de Serós, situats tant a la província de Lleida com en la de Tarragona. Els propis veïns i veïnes de la zona, davant la perillositat existent, reclamen des de fa anys a Endesa, propietària del canal, situar tanques entorn del mateix i cadenes salvavides així com altres mesures de seguretat que evitin noves morts. Endesa, fins avui, ha desoït les peticions veïnals.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.