Hospital Sociosanitari Hestia
Imatge de la zona d'atenció al nou Hospital Sociosanitari Hestia de Balaguer
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-
El passat mes de desembre es va posar en marxa l’Hospital de Dia Sociosanitari Hestia Balaguer.

El nou servei, concertat amb el Servei Català de la Salut (CatSalut), inclou 12 places que donen assistència diürna a persones amb malalties cròniques i necessitats complexes d’atenció que necessiten mesures integrals de suport, rehabilitació, tractament i seguiment especialitat en règim diürn ambulatori.

L’Hospital de Dia Sociosanitari s’ubica a la planta baixa d’Hestia Balaguer i pesta servei en règim ambulatori i horari de nou a sis de la tarda a persones de les àrees bàsiques de salut de la Noguera i l’Urgell.

Un equip multidisciplinari integrat per professionals de medicina, infermeria, treball social, fisioteràpia, teràpia ocupacional, logopèdia i atenció sociocultural, permet l’avaluació integral, rehabilitació i atenció continua dels seus usuaris.

El model assistencial de l’Hospital de Dia Sociosanitari se centre amb la valoració integral i objectius terapèutics, rehabilitadors i de manteniment de funcions físiques i cognitives en funció de les necessitats globals que presenti cada persona atesa. Abarca alimentació, atenció mèdica, d’infermeria i social, rehabilitació, teràpia ocupacional, psicoestimulació, orientació a la realitat i teràpia recreativa.

La seva posada en marxa s’emmarca dins les línies estratègiques del Pla director sociosanitari de Catalunya 2016-20120 que pretén garantir una atenció de qualitat centrada en les persones que necessiten atenció multidisciplinària adequant l’atenció sanitària sense internament dels centres sociosanitaris a l’atenció de les persones amb malalties cròniques i necessitats complexes d’atenció.
Alguna de les accions que es plantegen són la reorientació parcial de l’activitat dels hospitals de dia sociosanitaris i la potenciació dels equips d’avaluació integral ambulatòria (EAIA) com a eines i dispositius de suport a l’activitat dels equips d’atenció primària reorientant l’activitat cap a la prevenció de síndromes geriàtriques i a la pro activitat.

L’Hospital Hestia Balaguer, que es va inaugurar el 2014, disposa de 120 llits, al majoria contractats amb el CatSalut i amb el Departament de Treball. És un edifici de planta baixa i dues plantes assistencials pels serveis sociosanitaris i de salut mental. L’espai on s’ubica ara l’Hospital de Dia Sociosanitari estava ocupat fins al desembre de 2017 pel Centre de Dia de Salut Mental de la Noguera.

Quan aquest va ser traslladat a les instal·lacions del CAP de Balaguer, l’espai va quedar buit i Hestia Balaguer va dur a terme les gestions amb el CatSalut per incorporar el nou recurs al seu centre. (acn)
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.