Partits i entitats de Ponent han rebut amb satisfacció però a la vegada recels l’anunci del govern espanyol d’alliberar el peatge de l’AP-2 una vegada hagi finalitzat la concessió de la via l’any 2021.

El portaveu de l’Ateneu Popular Garriguenc, Ramon Queralt, ha recordat que això ja és el que va dir que faria el darrer govern espanyol del PSOE i que per això ara cal agafar aquesta proposta amb totes les ”reserves i prevencions possibles”.

En la mateixa línia, el senador d’ERC Miquel Àngel Estradé ha demanat garanties sobre aquest alliberament del peatge i ha demanat que mentre no arribi es bonifiqui per tal de retirar els vehicles pesants de l’N-240 i fer un estudi de mobilitat que permeti avaluar si realment és necessari o no duplicar aquesta via tal com demanen els alcaldes de la plataforma Prou Morts a l’N-240.

En qualsevol cas, tant des de les entitats com des dels partits consideren que no cal esperar 3 anys a alliberar l’autopista que va en paral·lel a la nacional ja que de morts en accidents de trànsit n’hi continuaran havent.

Des de l’Ateneu Popular Garriguenc Ramon Queralt ha assenyalat que creuen que el territori ”ja està prou travessat per diferents infraestructures” com l’autopista i el TGV, per la qual cosa ”no té cap sentit duplicar-les” i més quan l’AP-2 registra tant poc trànsit i va en paral·lel a l’N-240.
Queralt ha afegit que l’alliberament de l’autopista però, ha d’anar acompanyat de les sortides i accessos corresponents a aquells municipis i polígons entre Lleida i Montblanc on ara no n’hi ha.

L’Ateneu, conjuntament amb el col·lectiu Conca 22 de la Conca de Barberà, va liderar l’estiu de 2013 la presentació de la coneguda com a ‘Declaració de Montblanc’, a la qual s’hi van sumar multitud d’empreses, associacions de transportistes, les cambres de comerç de Reus i Lleida així com institucions on es reclamava l’alliberament del peatge de l’AP-2.

De la seva banda, el senador d’ERC Miquel Àngel Estradé ha matisat que des del seu partit el que volen és un alliberament immediat de l’autopista mitjançant una bonificació als vehicles pesants que permetria treure’ls de l’N-240 i així encarregar un estudi de mobilitat que hauria de determinar la necessitat o no d’una duplicació d’aquesta darrera via.

Estradé ha recordat que el partit ha presentat esmenes als pressupostos en aquest sentit i ha afegit que si posteriorment s’allibera definitivament el peatge amb la fi de la concessió, ”aquesta feina ja estaria feta i no dependríem d’altres decisions o majories polítiques al govern estatal”.
A més a més, el senador republicà considera que tot plegat és independent de les rotondes que s’haurien de construir a l’alçada de Juneda, que són ”necessàries i imprescindibles”. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.