El diputat al Congrés 'ERC per Lleida en conversa amb altres membres de la formació

ERC s’ha mostrat aquest dimecres molesta amb el PDECat a Lleida per donar per fet que el desdoblament de la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques és una proposta del territori per reduir l’elevada sinistralitat de la via. Així ho ha assegurat el diputat republicà al Congrés, Xavier Eritja, que dimarts a la nit va assistir a una reunió ”informativa” a porta tancada amb el conseller de Territori, Josep Rull, a l’Ajuntament de la capital de les Garrigues amb la participació de diversos alcaldes de municipis per on passa la via. Eritja s’ha mostrat contundent en assegurar que el plantejament de la societat sobre la problemàtica d’aquesta carretera passa per prioritzar l’alliberament de l’AP-2 entre Lleida i Montblanc, tal com es va posar de manifest en la resolució aprovada pel Parlament a l’abril i la moció que en la mateixa línia es va votar al febrer a la Diputació de Lleida.

En la reunió que va tenir lloc a l’Ajuntament de les Borges Blanques amb el conseller Rull motivada , sobretot, pel darrer accident mortal a la N-240 on va perdre la vida una noia de 27 anys de la capital de les Garrigues, Xavier Eritja ha dit que es va posar damunt de la taula la proposta del desdoblament de la via que el mateix conseller va matisar com una manera de ”duplicar” la carretera. En aquest sentit, el diputat d’ERC ha lamentant que tot i que la reunió va tenir caràcter informatiu, des del PDECat es digui que el territori avala la proposta d’aquest desdoblament quan en realitat el que cal prioritzar és l’alliberament de l’AP-2. Així mateix, ha volgut destacar que a la reunió no hi eren tots els representants polítics i que només hi havia presència d’una plataforma, la de ‘Prou Morts a la N-240’, capitanejada per l’Ajuntament de les Borges Blanques, i que per tant hi faltaven per exemple, membres de l’Ateneu Popular de les Garrigues.

Eritja considera que cal debatre amb profunditat la proposta del Departament de Territori sobre l’N-240 i en qualsevol cas també partir de la base que finalment hauria de ser el Ministeri de Foment qui executés l’obra. En aquest sentit, ha advertit que si per fer la rotonda de l’alçada del Palau de Margalef han tardat prop de 7 anys, el més probable és que per una obra d’aquesta magnitud encara fos més gran la demora.

És per això que ha insistit en què abans de donar per feta la proposta de Territori cal ”consensuar-la” amb el territori i prioritzar l’alliberament de l’AP-2 per descongestionar de trànsit pesant la N-240 i reduir l’elevada sinistralitat. Tot seguit, Eritja creu que cal fer les altres rotondes planificades per Foment i a llarg termini veure si en determinats punts de la via cal afegir més trams de carril o fer accessos més condicionats als municipis.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.