Congrés diputats
Imatge panoràmica del Congrés dels Diputats
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La demarcació de Lleida podria tenir en les properes eleccions del 10-N tres diputats d’ERC a costa del que té actualment JxCat, mentre que Montse Mínguez mantindria l’actual en favor del PSC-PSOE, segons apunta el macrobaròmetre publicat aquest matí pel CIS.

El PSOE tornaria a guanyar les eleccions generals i milloraria resultats respecte al 28 d’abril, segons l’estimació del macrobaròmetre del centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).

Concretament, Pedro Sánchez aconseguiria entre 10 i 27 escons més respecte als 123 que tenia. A l’altra cara a de la moneda hi ha Ciudadanos, que perdria entre 22 i 30 diputats i quedaria relegat en quarta posició. Unides Podem superaria el partit d’Albert Rivera repetint els 42 escons de l’abril o perdent-ne fins a 7.

Pel que fa al PP, es manté en segona posició i augmentaria lleugerament la seva representació al Congrés aconseguint entre 8 i 15 diputats més amb una forquilla d’entre 74 i 81 escons. Pel que fa a Vox, el CIS li atorga una intenció de vot d’entre 3 i 10 escons menys que ara.

L’enquesta es va realitzar entre el 21 de setembre i el 13 d’octubre, és a dir, un dia abans de fer-se pública la sentència del procés. L’àmplia victòria del PSOE, que obtindria una forquilla d’entre 133 i 150 escons, no arriba a la majoria absoluta del Congrés que se situa en 176 diputats.

Així doncs, es veurien obligats a pactar. La suma de diputats del PSOE, Unides Podem i els dos diputats que obtindria el nou partit d’Iñigo Errejón (Más País) seria de 170-194 escons. Per tant, tenint en compte la forquilla baixa necessitarien altres partits per arribar a la majoria absoluta. Però tenint en compte la forquilla alta, els socialistes en tindrien prou amb els diputats del partit de Pablo Iglesias per superar el llindar de la majoria absoluta.

Pel que fa a un eventual pacte de dretes, els escons de PP, Cs i Vox es queden lluny dels 176 de la majoria absoluta ja que, segons el CIS, les tres formacions sumarien entre 115 i 137 escons.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.